Effective E-learning applied to foreign language teaching
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F75081431%3A_____%2F16%3A00000684" target="_blank" >RIV/75081431:_____/16:00000684 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Effective E-learning applied to foreign language teaching
Popis výsledku v původním jazyce
This paper presents the results of comparative research carried out at the Institute of Technology and Business in České Budejovice (ITB) into the foreign language knowledge of students according to different teaching methods. At the Institute, traditional teaching methods (with a real teacher) are applied, supported by the use of information and communication technologies. The research demonstrated that the results from both forms of teaching were comparable, thereby proving that ICT can contribute positively to the development of the professional language skills of students in higher education. The latest technologies have the capacity to influence both the learning environment and the learners themselves, including the way they collect and process information and form new knowledge. If applied appropriately, new technologies can substantially support this process.
Název v anglickém jazyce
Effective E-learning applied to foreign language teaching
Popis výsledku anglicky
This paper presents the results of comparative research carried out at the Institute of Technology and Business in České Budejovice (ITB) into the foreign language knowledge of students according to different teaching methods. At the Institute, traditional teaching methods (with a real teacher) are applied, supported by the use of information and communication technologies. The research demonstrated that the results from both forms of teaching were comparable, thereby proving that ICT can contribute positively to the development of the professional language skills of students in higher education. The latest technologies have the capacity to influence both the learning environment and the learners themselves, including the way they collect and process information and form new knowledge. If applied appropriately, new technologies can substantially support this process.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Littera Scripta
ISSN
1805-9112
e-ISSN
—
Svazek periodika
Vol. 9
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
33-46
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—