Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Google Docs in Language Teaching and Learning

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14640%2F17%3A00100408" target="_blank" >RIV/00216224:14640/17:00100408 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Google Docs in Language Teaching and Learning

  • Popis výsledku v původním jazyce

    A shared online environment enabling multiple users to edit documents simultaneously, e.g. wikispaces or Google Docs, has become very popular in classes focused on developing writing skills or in any language classrooms. The paper provides an overview of literature dealing with the use of Google Docs in teaching and then presents tried and tested Google Docs activities which proved to be effective within university ESP courses not specialized in writing. The examples are taken from the context of legal English; however, they can be easily adapted to other professional, academic or general settings. The activities concern mainly in-class situations and they exploit Google Docs as a tool which facilitates fulfilling language tasks, rather than employing Google Docs as the main instrument of enhancing the skills.

  • Název v anglickém jazyce

    Google Docs in Language Teaching and Learning

  • Popis výsledku anglicky

    A shared online environment enabling multiple users to edit documents simultaneously, e.g. wikispaces or Google Docs, has become very popular in classes focused on developing writing skills or in any language classrooms. The paper provides an overview of literature dealing with the use of Google Docs in teaching and then presents tried and tested Google Docs activities which proved to be effective within university ESP courses not specialized in writing. The examples are taken from the context of legal English; however, they can be easily adapted to other professional, academic or general settings. The activities concern mainly in-class situations and they exploit Google Docs as a tool which facilitates fulfilling language tasks, rather than employing Google Docs as the main instrument of enhancing the skills.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50300 - Education

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    CASALC Review

  • ISSN

    1804-9435

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    7 (2017)

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    151-162

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus