Google Docs in Language Teaching and Learning
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14640%2F17%3A00100408" target="_blank" >RIV/00216224:14640/17:00100408 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Google Docs in Language Teaching and Learning
Popis výsledku v původním jazyce
A shared online environment enabling multiple users to edit documents simultaneously, e.g. wikispaces or Google Docs, has become very popular in classes focused on developing writing skills or in any language classrooms. The paper provides an overview of literature dealing with the use of Google Docs in teaching and then presents tried and tested Google Docs activities which proved to be effective within university ESP courses not specialized in writing. The examples are taken from the context of legal English; however, they can be easily adapted to other professional, academic or general settings. The activities concern mainly in-class situations and they exploit Google Docs as a tool which facilitates fulfilling language tasks, rather than employing Google Docs as the main instrument of enhancing the skills.
Název v anglickém jazyce
Google Docs in Language Teaching and Learning
Popis výsledku anglicky
A shared online environment enabling multiple users to edit documents simultaneously, e.g. wikispaces or Google Docs, has become very popular in classes focused on developing writing skills or in any language classrooms. The paper provides an overview of literature dealing with the use of Google Docs in teaching and then presents tried and tested Google Docs activities which proved to be effective within university ESP courses not specialized in writing. The examples are taken from the context of legal English; however, they can be easily adapted to other professional, academic or general settings. The activities concern mainly in-class situations and they exploit Google Docs as a tool which facilitates fulfilling language tasks, rather than employing Google Docs as the main instrument of enhancing the skills.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50300 - Education
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
CASALC Review
ISSN
1804-9435
e-ISSN
—
Svazek periodika
7 (2017)
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
151-162
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—