Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Video Summaries of Academic Texts

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14640%2F18%3A00102470" target="_blank" >RIV/00216224:14640/18:00102470 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.igi-global.com/chapter/video-summaries-of-academic-texts/186539" target="_blank" >https://www.igi-global.com/chapter/video-summaries-of-academic-texts/186539</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.4018/978-1-5225-2724-4.ch014" target="_blank" >10.4018/978-1-5225-2724-4.ch014</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Video Summaries of Academic Texts

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This chapter introduces a case study on the use of video summaries in a university setting. It presents a practical insight into a simple, yet complex and versatile activity that aims at improving the language and communication skills of students in authentic intercultural academic situations. This activity has been developed, implemented and used in language courses at Masaryk University (MU) Brno, Czech Republic, and Universidad Nacional del Sur (UNS), Bahía Blanca, Argentina, since February 2014. Students undertaking language courses at MU and UNS write texts and record video summaries outside of class. They then reflect and discuss linguistic, cultural and organisational topics in class or online discussion forums. The activity consits of a set of interconnected tasks that improve students´ understanding of similarities and differences between written and spoken styles, encourage their learning autonomy and enhance the authenticity of their language development.

  • Název v anglickém jazyce

    Video Summaries of Academic Texts

  • Popis výsledku anglicky

    This chapter introduces a case study on the use of video summaries in a university setting. It presents a practical insight into a simple, yet complex and versatile activity that aims at improving the language and communication skills of students in authentic intercultural academic situations. This activity has been developed, implemented and used in language courses at Masaryk University (MU) Brno, Czech Republic, and Universidad Nacional del Sur (UNS), Bahía Blanca, Argentina, since February 2014. Students undertaking language courses at MU and UNS write texts and record video summaries outside of class. They then reflect and discuss linguistic, cultural and organisational topics in class or online discussion forums. The activity consits of a set of interconnected tasks that improve students´ understanding of similarities and differences between written and spoken styles, encourage their learning autonomy and enhance the authenticity of their language development.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50300 - Education

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Cases on Audio-Visual Media in Language Education

  • ISBN

    9781522527244

  • Počet stran výsledku

    22

  • Strana od-do

    328-349

  • Počet stran knihy

    419

  • Název nakladatele

    IGI Global

  • Místo vydání

    Hershey, Pennsylvania, USA

  • Kód UT WoS kapitoly