Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Designing ESP Materials for Students of Midwifery and the “Golden Hour” of Teaching and Learning

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14640%2F19%3A00109724" target="_blank" >RIV/00216224:14640/19:00109724 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Designing ESP Materials for Students of Midwifery and the “Golden Hour” of Teaching and Learning

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper introduces the starting points and principles of the process of syllabus and material design of an ESP course “English for midwifes” at the Faculty of Medicine, Masaryk University Brno. The main principles of the design, such as the scaffolding and learner-centered approach, focus on specific skills and the use of authentic and relevant content are discussed and illustrated with examples from the syllabus and course materials. Special attention is paid to the role of translation in the lessons as one of the means used to reduce the students´ anxiety. Finally, the term “golden hour” used in midwifery is related to the context of ESP lessons where the teacher and students benefit from each other´s expertise and hopefully create a bond that will help them overcome the difficulties that may arise in the process of learning.

  • Název v anglickém jazyce

    Designing ESP Materials for Students of Midwifery and the “Golden Hour” of Teaching and Learning

  • Popis výsledku anglicky

    This paper introduces the starting points and principles of the process of syllabus and material design of an ESP course “English for midwifes” at the Faculty of Medicine, Masaryk University Brno. The main principles of the design, such as the scaffolding and learner-centered approach, focus on specific skills and the use of authentic and relevant content are discussed and illustrated with examples from the syllabus and course materials. Special attention is paid to the role of translation in the lessons as one of the means used to reduce the students´ anxiety. Finally, the term “golden hour” used in midwifery is related to the context of ESP lessons where the teacher and students benefit from each other´s expertise and hopefully create a bond that will help them overcome the difficulties that may arise in the process of learning.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Teaching English for Specific Purposes at Universities

  • ISBN

    9788021457416

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    77-83

  • Název nakladatele

    VUT v Brně

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    1. 1. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku