Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Getting the best of all worlds in classroom materials for tertiary ESP

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14640%2F19%3A00111063" target="_blank" >RIV/00216224:14640/19:00111063 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://iartemblog.files.wordpress.com/2019/09/iartem_lisbon_proceedings_high_res.pdf" target="_blank" >https://iartemblog.files.wordpress.com/2019/09/iartem_lisbon_proceedings_high_res.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Getting the best of all worlds in classroom materials for tertiary ESP

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In this paper the author describes the background, principles and pitfalls of material design for Eng-lish for Specific Purpose (ESP) courses. Foreign lan-guage teaching in the “post-method era” strives for an ambitious format that reflects current trends of autonomous learning, collaborative learning, scaf-folding and CLIL, develops creativity and critical thinking while combining traditional and new me-dia. Building on these approaches and incorporating their elements into ESP materials effectively and in a purposeful manner presents a daunting task to the authors. ESP at tertiary level is a domain where the identities of learners (both their language and aca-demic identities) are a powerful instrument that has to be taken into account and developed to maximise learning. The aim of this paper is to offer an insight into the background, starting points and elements of material design in tertiary ESP which draws on re-search into identity in language learning.

  • Název v anglickém jazyce

    Getting the best of all worlds in classroom materials for tertiary ESP

  • Popis výsledku anglicky

    In this paper the author describes the background, principles and pitfalls of material design for Eng-lish for Specific Purpose (ESP) courses. Foreign lan-guage teaching in the “post-method era” strives for an ambitious format that reflects current trends of autonomous learning, collaborative learning, scaf-folding and CLIL, develops creativity and critical thinking while combining traditional and new me-dia. Building on these approaches and incorporating their elements into ESP materials effectively and in a purposeful manner presents a daunting task to the authors. ESP at tertiary level is a domain where the identities of learners (both their language and aca-demic identities) are a powerful instrument that has to be taken into account and developed to maximise learning. The aim of this paper is to offer an insight into the background, starting points and elements of material design in tertiary ESP which draws on re-search into identity in language learning.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50300 - Education

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Changing media - changing schools?

  • ISBN

    9788269134322

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    22-25

  • Název nakladatele

    IARTEM

  • Místo vydání

    Lisabon

  • Místo konání akce

    Lisaboon

  • Datum konání akce

    27. 9. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku