Getting the best of all worlds in classroom materials for tertiary ESP
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14640%2F19%3A00111063" target="_blank" >RIV/00216224:14640/19:00111063 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://iartemblog.files.wordpress.com/2019/09/iartem_lisbon_proceedings_high_res.pdf" target="_blank" >https://iartemblog.files.wordpress.com/2019/09/iartem_lisbon_proceedings_high_res.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Getting the best of all worlds in classroom materials for tertiary ESP
Popis výsledku v původním jazyce
In this paper the author describes the background, principles and pitfalls of material design for Eng-lish for Specific Purpose (ESP) courses. Foreign lan-guage teaching in the “post-method era” strives for an ambitious format that reflects current trends of autonomous learning, collaborative learning, scaf-folding and CLIL, develops creativity and critical thinking while combining traditional and new me-dia. Building on these approaches and incorporating their elements into ESP materials effectively and in a purposeful manner presents a daunting task to the authors. ESP at tertiary level is a domain where the identities of learners (both their language and aca-demic identities) are a powerful instrument that has to be taken into account and developed to maximise learning. The aim of this paper is to offer an insight into the background, starting points and elements of material design in tertiary ESP which draws on re-search into identity in language learning.
Název v anglickém jazyce
Getting the best of all worlds in classroom materials for tertiary ESP
Popis výsledku anglicky
In this paper the author describes the background, principles and pitfalls of material design for Eng-lish for Specific Purpose (ESP) courses. Foreign lan-guage teaching in the “post-method era” strives for an ambitious format that reflects current trends of autonomous learning, collaborative learning, scaf-folding and CLIL, develops creativity and critical thinking while combining traditional and new me-dia. Building on these approaches and incorporating their elements into ESP materials effectively and in a purposeful manner presents a daunting task to the authors. ESP at tertiary level is a domain where the identities of learners (both their language and aca-demic identities) are a powerful instrument that has to be taken into account and developed to maximise learning. The aim of this paper is to offer an insight into the background, starting points and elements of material design in tertiary ESP which draws on re-search into identity in language learning.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50300 - Education
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Changing media - changing schools?
ISBN
9788269134322
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
22-25
Název nakladatele
IARTEM
Místo vydání
Lisabon
Místo konání akce
Lisaboon
Datum konání akce
27. 9. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—