Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

On the road to autonomy: Degrees of learner autonomy in experiential learning

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14640%2F20%3A00116251" target="_blank" >RIV/00216224:14640/20:00116251 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    On the road to autonomy: Degrees of learner autonomy in experiential learning

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The current promotion of learner autonomy in language learning inspires teachers to experiment with its various aspects. Constrains are, however, often imposed on teachers by specific course requirements or expectations of institutions they work for. This is why this article deals with various types of courses and the ways autonomy can be integrated into their structures. It describes three different learning situations that allow for different degrees of autonomy: from complete, where the teacher only introduces general guidelines, through partial, in which leeway is given both in the choice of content and in the mode of work, to limited where autonomy is present only in some aspects of the compulsory coursework. In all these three situations, reflection is strongly encouraged in order for the students to transform their first-hand language experience into general principles which can help them deal with similar situations in the future – in other words, experiential learning takes place.

  • Název v anglickém jazyce

    On the road to autonomy: Degrees of learner autonomy in experiential learning

  • Popis výsledku anglicky

    The current promotion of learner autonomy in language learning inspires teachers to experiment with its various aspects. Constrains are, however, often imposed on teachers by specific course requirements or expectations of institutions they work for. This is why this article deals with various types of courses and the ways autonomy can be integrated into their structures. It describes three different learning situations that allow for different degrees of autonomy: from complete, where the teacher only introduces general guidelines, through partial, in which leeway is given both in the choice of content and in the mode of work, to limited where autonomy is present only in some aspects of the compulsory coursework. In all these three situations, reflection is strongly encouraged in order for the students to transform their first-hand language experience into general principles which can help them deal with similar situations in the future – in other words, experiential learning takes place.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50300 - Education

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    The Teacher's Role in Developing Learner Autonomy

  • ISBN

    9781659271355

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    55-66

  • Počet stran knihy

    162

  • Název nakladatele

    Candlin & Mynard ePublishing

  • Místo vydání

    Hong Kong

  • Kód UT WoS kapitoly