Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Forced to autonomy: Are there ever ideal conditions for development of learner autonomy?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14640%2F19%3A00109505" target="_blank" >RIV/00216224:14640/19:00109505 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Forced to autonomy: Are there ever ideal conditions for development of learner autonomy?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Based on the experience of a very hectic semester start, the presentation will discuss teachers´ beliefs about responsibility, control and decision making in language learning. The beliefs as well as organisational settings and external factors that influence (either develop or suppress) learner autonomy will be analysed. During the presentation, different types of English courses will be compared with regard to how similar students´ projects were incorporated into the course structure and with regard to various modes of communication used between the teacher and students and students themselves. The main aim of this presentation is to suggest that there is an opportunity to foster autonomous learning in every teaching context and that the key issue in this process is teacher autonomy.

  • Název v anglickém jazyce

    Forced to autonomy: Are there ever ideal conditions for development of learner autonomy?

  • Popis výsledku anglicky

    Based on the experience of a very hectic semester start, the presentation will discuss teachers´ beliefs about responsibility, control and decision making in language learning. The beliefs as well as organisational settings and external factors that influence (either develop or suppress) learner autonomy will be analysed. During the presentation, different types of English courses will be compared with regard to how similar students´ projects were incorporated into the course structure and with regard to various modes of communication used between the teacher and students and students themselves. The main aim of this presentation is to suggest that there is an opportunity to foster autonomous learning in every teaching context and that the key issue in this process is teacher autonomy.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50300 - Education

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů