Creativity in teaching and learning: Fantasy Role Play Activities in Higher Education
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14640%2F23%3A00132053" target="_blank" >RIV/00216224:14640/23:00132053 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://journals.muni.cz/casalc-review/issue/archive" target="_blank" >https://journals.muni.cz/casalc-review/issue/archive</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Creativity in teaching and learning: Fantasy Role Play Activities in Higher Education
Popis výsledku v původním jazyce
The aim of this paper is to introduce three fantasy role play activities used in teaching of medical terminology at the faculty of medicine at Masaryk University in Brno. The paper argues that using the methods usually associated with younger students does have the benefits even in higher education, such as improving the atmosphere in the class, motivating the students and supporting the deeper learning. The activities are adaptable to any language class, so sharing the experience with working with them both in online and in-person classroom can inspire the teachers of any language (or other subjects) to incorporate the roleplay activities to their classes.
Název v anglickém jazyce
Creativity in teaching and learning: Fantasy Role Play Activities in Higher Education
Popis výsledku anglicky
The aim of this paper is to introduce three fantasy role play activities used in teaching of medical terminology at the faculty of medicine at Masaryk University in Brno. The paper argues that using the methods usually associated with younger students does have the benefits even in higher education, such as improving the atmosphere in the class, motivating the students and supporting the deeper learning. The activities are adaptable to any language class, so sharing the experience with working with them both in online and in-person classroom can inspire the teachers of any language (or other subjects) to incorporate the roleplay activities to their classes.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50300 - Education
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
CASALC Review
ISSN
1804-9435
e-ISSN
2694-9288
Svazek periodika
23
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
53-60
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—