Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Creativity in teaching and learning: Fantasy Role Play Activities in Higher Education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14640%2F23%3A00132053" target="_blank" >RIV/00216224:14640/23:00132053 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://journals.muni.cz/casalc-review/issue/archive" target="_blank" >https://journals.muni.cz/casalc-review/issue/archive</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Creativity in teaching and learning: Fantasy Role Play Activities in Higher Education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of this paper is to introduce three fantasy role play activities used in teaching of medical terminology at the faculty of medicine at Masaryk University in Brno. The paper argues that using the methods usually associated with younger students does have the benefits even in higher education, such as improving the atmosphere in the class, motivating the students and supporting the deeper learning. The activities are adaptable to any language class, so sharing the experience with working with them both in online and in-person classroom can inspire the teachers of any language (or other subjects) to incorporate the roleplay activities to their classes.

  • Název v anglickém jazyce

    Creativity in teaching and learning: Fantasy Role Play Activities in Higher Education

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this paper is to introduce three fantasy role play activities used in teaching of medical terminology at the faculty of medicine at Masaryk University in Brno. The paper argues that using the methods usually associated with younger students does have the benefits even in higher education, such as improving the atmosphere in the class, motivating the students and supporting the deeper learning. The activities are adaptable to any language class, so sharing the experience with working with them both in online and in-person classroom can inspire the teachers of any language (or other subjects) to incorporate the roleplay activities to their classes.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50300 - Education

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    CASALC Review

  • ISSN

    1804-9435

  • e-ISSN

    2694-9288

  • Svazek periodika

    23

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    53-60

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus