An evaluation of traffic-awareness campaign videos: empathy induction is associated with brain function within superior temporal sulcus
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14740%2F14%3A00076867" target="_blank" >RIV/00216224:14740/14:00076867 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/68081740:_____/14:00433085 RIV/44994575:_____/14:#0001280
Výsledek na webu
<a href="http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4149038/" target="_blank" >http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4149038/</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1186/1744-9081-10-27" target="_blank" >10.1186/1744-9081-10-27</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
An evaluation of traffic-awareness campaign videos: empathy induction is associated with brain function within superior temporal sulcus
Popis výsledku v původním jazyce
Acting appropriately within social contexts requires an ability to appreciate others' mental and emotional states. Indeed, some campaign programs designed to reduce anti-social behaviour seek to elicit empathy for the victims. The effectiveness of thesecampaigns can be evaluated according to the degree to which they induce such responses, but by applying neuroscientific techniques this can be done at the behavioural and neurophysiological level. Neuroimaging studies aimed at identifying the neural mechanisms behind such socio-cognitive and -emotional processes frequently reveal the role of the superior temporal sulcus (STS). We applied this knowledge to assess the effectiveness of traffic-awareness campaign adverts to induce empathic expression. Functional magnetic resonance imaging (fMRI) data were acquired from 20 healthy male volunteers as they watched these campaign videos consisting of a dramatic sequence of events and catastrophic endings, and control videos without such dramati
Název v anglickém jazyce
An evaluation of traffic-awareness campaign videos: empathy induction is associated with brain function within superior temporal sulcus
Popis výsledku anglicky
Acting appropriately within social contexts requires an ability to appreciate others' mental and emotional states. Indeed, some campaign programs designed to reduce anti-social behaviour seek to elicit empathy for the victims. The effectiveness of thesecampaigns can be evaluated according to the degree to which they induce such responses, but by applying neuroscientific techniques this can be done at the behavioural and neurophysiological level. Neuroimaging studies aimed at identifying the neural mechanisms behind such socio-cognitive and -emotional processes frequently reveal the role of the superior temporal sulcus (STS). We applied this knowledge to assess the effectiveness of traffic-awareness campaign adverts to induce empathic expression. Functional magnetic resonance imaging (fMRI) data were acquired from 20 healthy male volunteers as they watched these campaign videos consisting of a dramatic sequence of events and catastrophic endings, and control videos without such dramati
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
FH - Neurologie, neurochirurgie, neurovědy
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
BEHAVIORAL AND BRAIN FUNCTIONS
ISSN
1744-9081
e-ISSN
—
Svazek periodika
10
Číslo periodika v rámci svazku
27
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
"nestránkováno"
Kód UT WoS článku
000341027000001
EID výsledku v databázi Scopus
—