BLOOMing while Assessing Learners´ Progress in ELT
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25210%2F09%3A00008962" target="_blank" >RIV/00216275:25210/09:00008962 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
BLOOMing while Assessing Learners´ Progress in ELT
Popis výsledku v původním jazyce
Considering the factors, which influence processes of teaching and learning English, we attach considerable importance to the category of aim. Therefore, the paper deals with the relevance of the revised version of the Bloom?s Taxonomy of Educational Objectives, published as A Taxonomy for Teaching, Learning and Assessing, for ELT. This paper follows up the authors´ former paper, which focused on teaching and learning English. This consequential paper further explores the potential of the Taxonomy in the area of assessing English language learners´ progress. Apart from providing the rationale, examples of implementing the Taxonomy in practice will be offered.
Název v anglickém jazyce
BLOOMing while Assessing Learners´ Progress in ELT
Popis výsledku anglicky
Considering the factors, which influence processes of teaching and learning English, we attach considerable importance to the category of aim. Therefore, the paper deals with the relevance of the revised version of the Bloom?s Taxonomy of Educational Objectives, published as A Taxonomy for Teaching, Learning and Assessing, for ELT. This paper follows up the authors´ former paper, which focused on teaching and learning English. This consequential paper further explores the potential of the Taxonomy in the area of assessing English language learners´ progress. Apart from providing the rationale, examples of implementing the Taxonomy in practice will be offered.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
English for Life, South Bohemian Anglo-American Studies 3
ISBN
978-80-7394-188-8
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
—
Počet stran knihy
116
Název nakladatele
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
Místo vydání
České Budějovice
Kód UT WoS kapitoly
—