Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Teacher and Intercultural Communicative Competence as a Challenge

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25210%2F10%3A39882374" target="_blank" >RIV/00216275:25210/10:39882374 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Teacher and Intercultural Communicative Competence as a Challenge

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Living in the continuously changing multicultural world with opening frontiers, distances getting smaller and relationships closer every day, it is important to realize that this brings new demands into many areas of human existence. In education a needto respond to them is reflected on various levels - most of them related in some way to the key agent in any educational change, the teacher. This theoretical paper focuses on one specific qualitatively new demand formulated also in curricular documents:incorporation of intercultural education into curriculum. Consequently, the teachers themselves should possess a high level of Intercultural Communicative Competence since they are the agents who should bring this concept into life. A meta-analysis of models of the core concept, Intercultural Communicative Competence, will be presented with special attention to a teacher.

  • Název v anglickém jazyce

    Teacher and Intercultural Communicative Competence as a Challenge

  • Popis výsledku anglicky

    Living in the continuously changing multicultural world with opening frontiers, distances getting smaller and relationships closer every day, it is important to realize that this brings new demands into many areas of human existence. In education a needto respond to them is reflected on various levels - most of them related in some way to the key agent in any educational change, the teacher. This theoretical paper focuses on one specific qualitatively new demand formulated also in curricular documents:incorporation of intercultural education into curriculum. Consequently, the teachers themselves should possess a high level of Intercultural Communicative Competence since they are the agents who should bring this concept into life. A meta-analysis of models of the core concept, Intercultural Communicative Competence, will be presented with special attention to a teacher.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    New Pathways in the Professional Development of Teachers

  • ISBN

    978-3-643-50153-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    LIT Verlag

  • Místo vydání

    MUNSTER

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    15. 6. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000287980000034