Teacher and Intercultural Communicative Competence as a Challenge
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25210%2F10%3A39882374" target="_blank" >RIV/00216275:25210/10:39882374 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Teacher and Intercultural Communicative Competence as a Challenge
Popis výsledku v původním jazyce
Living in the continuously changing multicultural world with opening frontiers, distances getting smaller and relationships closer every day, it is important to realize that this brings new demands into many areas of human existence. In education a needto respond to them is reflected on various levels - most of them related in some way to the key agent in any educational change, the teacher. This theoretical paper focuses on one specific qualitatively new demand formulated also in curricular documents:incorporation of intercultural education into curriculum. Consequently, the teachers themselves should possess a high level of Intercultural Communicative Competence since they are the agents who should bring this concept into life. A meta-analysis of models of the core concept, Intercultural Communicative Competence, will be presented with special attention to a teacher.
Název v anglickém jazyce
Teacher and Intercultural Communicative Competence as a Challenge
Popis výsledku anglicky
Living in the continuously changing multicultural world with opening frontiers, distances getting smaller and relationships closer every day, it is important to realize that this brings new demands into many areas of human existence. In education a needto respond to them is reflected on various levels - most of them related in some way to the key agent in any educational change, the teacher. This theoretical paper focuses on one specific qualitatively new demand formulated also in curricular documents:incorporation of intercultural education into curriculum. Consequently, the teachers themselves should possess a high level of Intercultural Communicative Competence since they are the agents who should bring this concept into life. A meta-analysis of models of the core concept, Intercultural Communicative Competence, will be presented with special attention to a teacher.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
New Pathways in the Professional Development of Teachers
ISBN
978-3-643-50153-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
—
Název nakladatele
LIT Verlag
Místo vydání
MUNSTER
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
15. 6. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000287980000034