Narrating as a Child, Reading as an Adult: Ways of Employing Child Narrator in American Novel.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25210%2F12%3A39894671" target="_blank" >RIV/00216275:25210/12:39894671 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Narrating as a Child, Reading as an Adult: Ways of Employing Child Narrator in American Novel.
Popis výsledku v původním jazyce
The article provides a brief overview of the research in childhood studies in context of American culture and literature. In the history of American literature, the connection between the figure of a child, the trope of innocence and the American character or identity has often been made resulting in a rather frequent employment of children as literary characters. The article thus focuses on a very specific aspect of the literary presentation of childhood - on the use of child's voice or perspective asa narrative strategy, discussing child perspective both as a narrative technique and as a way of subverting traditional "adult" views on many issues. Outlining some of the narrative theory concerning the child narrative voice, the paper refers to examples from American fiction to illustrate its points.
Název v anglickém jazyce
Narrating as a Child, Reading as an Adult: Ways of Employing Child Narrator in American Novel.
Popis výsledku anglicky
The article provides a brief overview of the research in childhood studies in context of American culture and literature. In the history of American literature, the connection between the figure of a child, the trope of innocence and the American character or identity has often been made resulting in a rather frequent employment of children as literary characters. The article thus focuses on a very specific aspect of the literary presentation of childhood - on the use of child's voice or perspective asa narrative strategy, discussing child perspective both as a narrative technique and as a way of subverting traditional "adult" views on many issues. Outlining some of the narrative theory concerning the child narrative voice, the paper refers to examples from American fiction to illustrate its points.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Theories and practices
ISBN
978-80-7454-191-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
263-271
Název nakladatele
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
Místo vydání
Zlín
Místo konání akce
Zlín
Datum konání akce
7. 9. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000310174300025