Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Narrating as a Child, Reading as an Adult: Ways of Employing Child Narrator in American Novel.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25210%2F12%3A39894671" target="_blank" >RIV/00216275:25210/12:39894671 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Narrating as a Child, Reading as an Adult: Ways of Employing Child Narrator in American Novel.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article provides a brief overview of the research in childhood studies in context of American culture and literature. In the history of American literature, the connection between the figure of a child, the trope of innocence and the American character or identity has often been made resulting in a rather frequent employment of children as literary characters. The article thus focuses on a very specific aspect of the literary presentation of childhood - on the use of child's voice or perspective asa narrative strategy, discussing child perspective both as a narrative technique and as a way of subverting traditional "adult" views on many issues. Outlining some of the narrative theory concerning the child narrative voice, the paper refers to examples from American fiction to illustrate its points.

  • Název v anglickém jazyce

    Narrating as a Child, Reading as an Adult: Ways of Employing Child Narrator in American Novel.

  • Popis výsledku anglicky

    The article provides a brief overview of the research in childhood studies in context of American culture and literature. In the history of American literature, the connection between the figure of a child, the trope of innocence and the American character or identity has often been made resulting in a rather frequent employment of children as literary characters. The article thus focuses on a very specific aspect of the literary presentation of childhood - on the use of child's voice or perspective asa narrative strategy, discussing child perspective both as a narrative technique and as a way of subverting traditional "adult" views on many issues. Outlining some of the narrative theory concerning the child narrative voice, the paper refers to examples from American fiction to illustrate its points.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Theories and practices

  • ISBN

    978-80-7454-191-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    263-271

  • Název nakladatele

    Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně

  • Místo vydání

    Zlín

  • Místo konání akce

    Zlín

  • Datum konání akce

    7. 9. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000310174300025