Univerzita, věda, společnost
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25210%2F13%3A39896769" target="_blank" >RIV/00216275:25210/13:39896769 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Univerzita, věda, společnost
Popis výsledku v původním jazyce
Článek pojednává o konceptu univerzity jako tradičním fenoménu západní civilizace. Původně byly univerzity považovány za vynález křesťanského středověku, který byl založen v tradici řecké filosofie a vědy. Smyslem a posláním univerzit je hledat a odhalovat pravdu v různých oblastech jsoucna. Současné diskuse týkající se univerzitního vzdělání spočívají ve specifickém moderním přístupu k člověku a společnosti. Univerzitní vzdělání je považováno za zdroj odborné kvalifikace, která poskytuje efektivní technické schopnosti, zejména pokud jde o kontrolu nad přírodou a lidskými bytostmi. Univerzity však představují jedny z mála institucí, v nichž je hluboce zakořeněna akademická svoboda a klasický koncept vzdělanosti. Univerzity tak představují veřejný zájem, jehož hodnota přesahuje veškerou instrumentalizaci vědy a vzdělání.
Název v anglickém jazyce
University, science, society
Popis výsledku anglicky
This paper deals with the concept of university as a traditional phenomenon of our western civilization. Originally, universities were considered a medieval invention based on ancient Greek philosophy and science. The purpose and legacy of universities is to search for and reveal the truth in various areas of being. Contemporary discussions concerning university education consist in specific modern approach to men and society. These are mostly considered resources of high education qualifications, whichoffer more efficient technical abilities, especially when it comes to exercising control over the nature and human beings. For all of us, a university represents one of the last few institutions with academic liberties and classic concept of education established and deeply rooted. Universities, therefore, represent something we can call public interest to evolve the science and by means of which we can also manage to refine the man in the moral sense. Such goals go beyond all technical
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AA - Filosofie a náboženství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EE2.4.31.0062" target="_blank" >EE2.4.31.0062: Partnerství pro chemii</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník příspěvků mezinárodní konference projektu Partnerství pro chemii: Mozky budoucnosti
ISBN
978-80-7395-672-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
3
Strana od-do
60-62
Název nakladatele
Univerzita Pardubice
Místo vydání
Pardubice
Místo konání akce
Pardubice
Datum konání akce
19. 9. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—