Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Výchova a vzdělávání dívek na cestě k moderní občanské společnosti. Genderové a sociální aspekty procesu socializace mládeže v období 1774-1868

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25210%2F13%3A39897419" target="_blank" >RIV/00216275:25210/13:39897419 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Výchova a vzdělávání dívek na cestě k moderní občanské společnosti. Genderové a sociální aspekty procesu socializace mládeže v období 1774-1868

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tato publikace se zabývá vzděláváním dívek, resp. mládeže a genderovými rolemi v období 1774 - 1868. Je zaměřena na střední vrstvy, především na prostředí městských a venkovských řemeslníků. Částečně se zabývá i akademickými rodinami a nižšími vrstvami.Na základě analýzy dobové didaktické literatury, beletrie a korespondence jsou definovány dobové požadavky na ženy a jejich vzdělání s ohledem na jejich roli v rodině a společnosti. Publikace se zabývá genderovými aspekty výchovy dětí v rodině, rolí matky a otce při výchově. Také se zaměřuje na význam náboženství, školní výuky a čtení v rámci procesu socializace dívek.

  • Název v anglickém jazyce

    Girls' Education in Bohemia at the Time of the Modern Civil Society's Formation. Gender and Social Aspects of Children's and Teen-Agers in 1774-1868 Girls' Education in Bohemia at the Time of the Modern Civil Society's Formation. Gender and Social Aspects of Children?s and Teen-Agers in 1774-1868

  • Popis výsledku anglicky

    This publication explores the girls' (resp. youth's) education and schooling and the gendered female role in 1774-1868. It is focused on the middle class, especially on the world of town and provincial tradesmen. It also partially examines the academic families and the lower class. Based on an analysis of educational books, entertaining literature and correspondence from that time, the book defines the requirements on women, their education and their role in the family and society. It deals with the girls (resp. youth's) education in the family and the father's and mother's role during their education. It also explores what role did the religion, school lessons and reading books play in the process of girls' socialization.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AB - Dějiny

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EE2.3.30.0021" target="_blank" >EE2.3.30.0021: Posílení excelentních týmů výzkumu a vývoje na Univerzitě Pardubice</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-7395-511-3

  • Počet stran knihy

    292

  • Název nakladatele

    Univerzita Pardubice

  • Místo vydání

    Pardubice

  • Kód UT WoS knihy