Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Tak daleko, tak blízko: k vybraným formám propojení mezi soukromými a veřejnými vysokými školami

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25210%2F13%3A39897420" target="_blank" >RIV/00216275:25210/13:39897420 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Tak daleko, tak blízko: k vybraným formám propojení mezi soukromými a veřejnými vysokými školami

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Soukromé vysoké školy a veřejné vysoké školy bývají v České Republice nezřídka vnímány jako dva rozdílné a oddělené světy, které svým studujícím poskytují vzdělání odlišné úrovně. Cílem tohoto textu, který vychází z etnografického výzkumu prováděného najedné soukromé vysoké škole a čtyřech veřejných, je poukázat na to, že za fasádou odlišnosti panují vícečetné vztahy propojení a spříznění. Cílem textu je analyzovat zejména čtyři z nich: fenomén ?létajících profesorů?, toky vědění a jejich důsledky propřekryv vzdělávacích obsahů, toky služeb v podobě praktik nostrifikace diplomů a toky výzkumných kapacit. Jak tyto příklady ukazují, konstelace uvnitř systému českého vysokého školství, zejména akreditační podmínky a v nich ztělesněné personální požadavky na garanty studijních programů a na výzkumné výsledky, podmiňují závislost soukromých škol na veřejných školách a jejich lidských zdrojích. Jakkoli tento vztah závislosti napomáhá individuálním akademikům z veřejných škol zvyšovat vlast

  • Název v anglickém jazyce

    Faraway, So Close: On Selected Forms of Interconnectedness between Private and Public Universities

  • Popis výsledku anglicky

    In the Czech Republic, there is a persistent tendency to conceive private institutions of higher education and public universities as being fundamentally different and separate, even to the extent that they provide education at almost incommensurable levels. The aim of this paper, based on an ethnographic study of one private school and four public university departments, is to demonstrate that behind this facade of difference, there are many forms of interconnection and exchange between private and public schools. This paper predominantly analyses the following aspects of interconnectedness: the phenomenon of ?flying professors?, flows of knowledge and their effects on overlaps of educational content, diploma nostrification services and flows of research capacities. It is argued that the arrangements of the Czech system of higher education, especially accreditation conditions in terms of personal and research requirements, promote dependence of private schools on public universities a

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP404%2F11%2F0127" target="_blank" >GAP404/11/0127: Masové vysoké školství v institucionálním kontextu: etnografie vysokoškolských kateder v České republice</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Aula

  • ISSN

    1210-6658

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    21

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    3-19

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus