Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Academic writing: modal verbs in the role of hedges

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25210%2F15%3A39899637" target="_blank" >RIV/00216275:25210/15:39899637 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Academic writing: modal verbs in the role of hedges

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This chapter is concerned with the use of modal verbs as hedging devices in bachelor's theses written by Czech students of English, particularly by students of the study programme English for Business. Since modality is viewed as the most important concept that cuts across the area of hedges (Markkanen and Schröder, 1997) and hedging devices, i.e. expressions qualifying and toning down utterances in order to reduce the riskiness of what one says (Wales, 2001), are considered an essential part of academic discourse (Hyland, 1995), the chapter investigates whether and how students apply their explicit knowledge (Gass and Selinker, 2008; Ellis, 2005) concerning English modal verbs in the role of hedges in academic writing. Thus, the aim is to explore theacquisition and application of the particular pragmatic knowledge in the context of formal education. For the purposes of our study we used questionnaires to analyse the processes of explicit knowledge forming, whereas to examine students

  • Název v anglickém jazyce

    Academic writing: modal verbs in the role of hedges

  • Popis výsledku anglicky

    This chapter is concerned with the use of modal verbs as hedging devices in bachelor's theses written by Czech students of English, particularly by students of the study programme English for Business. Since modality is viewed as the most important concept that cuts across the area of hedges (Markkanen and Schröder, 1997) and hedging devices, i.e. expressions qualifying and toning down utterances in order to reduce the riskiness of what one says (Wales, 2001), are considered an essential part of academic discourse (Hyland, 1995), the chapter investigates whether and how students apply their explicit knowledge (Gass and Selinker, 2008; Ellis, 2005) concerning English modal verbs in the role of hedges in academic writing. Thus, the aim is to explore theacquisition and application of the particular pragmatic knowledge in the context of formal education. For the purposes of our study we used questionnaires to analyse the processes of explicit knowledge forming, whereas to examine students

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Learner Corpora and English Acquisition

  • ISBN

    978-80-7395-946-3

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    57-66

  • Počet stran knihy

    227

  • Název nakladatele

    Univerzita Pardubice

  • Místo vydání

    Pardubice

  • Kód UT WoS kapitoly