Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Some remarks on noun premodification in a Czech student corpus

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25210%2F15%3A39900800" target="_blank" >RIV/00216275:25210/15:39900800 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Some remarks on noun premodification in a Czech student corpus

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This chapter is concerned with the assessment of the variety of lexical items in the adjective position in complex noun phrases. The research is based on a small corpus of language produced by first-year students in university TEFL programmes. The chapter revisits some conclusions drawn previously from the analysis of this corpus, where one of the outcomes was an indication that the students' vocabulary was on an unsatisfactory level. Attention is focused mainly on the pre-modifying elements of the English head nouns in complex noun phrases - adjectives, nouns and -ing and -ed forms. The results provide partial information about their occurrence in the complement, too. The frequency of individual lexical items in the corpus is compared with the corpusfindings presented in the Longman Grammar of Spoken and Written English (LGSWE), (Biber et al., 1999). Post-modification of nouns and the complexity of the noun phrases that were collected are considered only superficially, but can contri

  • Název v anglickém jazyce

    Some remarks on noun premodification in a Czech student corpus

  • Popis výsledku anglicky

    This chapter is concerned with the assessment of the variety of lexical items in the adjective position in complex noun phrases. The research is based on a small corpus of language produced by first-year students in university TEFL programmes. The chapter revisits some conclusions drawn previously from the analysis of this corpus, where one of the outcomes was an indication that the students' vocabulary was on an unsatisfactory level. Attention is focused mainly on the pre-modifying elements of the English head nouns in complex noun phrases - adjectives, nouns and -ing and -ed forms. The results provide partial information about their occurrence in the complement, too. The frequency of individual lexical items in the corpus is compared with the corpusfindings presented in the Longman Grammar of Spoken and Written English (LGSWE), (Biber et al., 1999). Post-modification of nouns and the complexity of the noun phrases that were collected are considered only superficially, but can contri

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA13-25982S" target="_blank" >GA13-25982S: Aspects of English Language Acquisition of Czech Students on the Onset of Teacher Education</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Learner Corpora and English Acquisition

  • ISBN

    978-80-7395-946-3

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    25-35

  • Počet stran knihy

    227

  • Název nakladatele

    Univerzita Pardubice

  • Místo vydání

    Pardubice

  • Kód UT WoS kapitoly