Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Building and analysing an advanced English learners' corpus

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F15%3A33155321" target="_blank" >RIV/61989592:15410/15:33155321 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Building and analysing an advanced English learners' corpus

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The chapter sums up preliminary results of a long-term project aiming at determining specific needs in teaching advanced English students at The Department of English of the Faculty of Education, Palacký University. The text parameters explored so far inthe project include syntactic complexity, the usage of finite and non-finite verb forms, noun phrase complexity, and the usage of punctuation. In the present chapter the nature of the corpus is explained together with the methods we use for its analysis, including Coh-Metrix 3.0 computational tool.

  • Název v anglickém jazyce

    Building and analysing an advanced English learners' corpus

  • Popis výsledku anglicky

    The chapter sums up preliminary results of a long-term project aiming at determining specific needs in teaching advanced English students at The Department of English of the Faculty of Education, Palacký University. The text parameters explored so far inthe project include syntactic complexity, the usage of finite and non-finite verb forms, noun phrase complexity, and the usage of punctuation. In the present chapter the nature of the corpus is explained together with the methods we use for its analysis, including Coh-Metrix 3.0 computational tool.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Learner Corpora and English Acquisition. A Collection of Studies

  • ISBN

    978-80-7395-946-3

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    67-75

  • Počet stran knihy

    227

  • Název nakladatele

    Univerzita Pardubice

  • Místo vydání

    Pardubice

  • Kód UT WoS kapitoly