Dvojí učení v životě člověka
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25210%2F17%3A39912230" target="_blank" >RIV/00216275:25210/17:39912230 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Dvojí učení v životě člověka
Popis výsledku v původním jazyce
Jak současná společnost vytváří podmínky pro učení dětí? Co vlastně mezinárodní výzkumy o školní vzdělanosti sdělují? Co nám říkají výzkumy v oblasti neurověd k procesu učení a jeho smysluplnosti? Učení je psychologický pojem pro poznávací procesy a je ryze individuální. Odtud potom plynou zvyšující se problémy školního vzdělávání dětí hromadnou formou s vnějšími tlaky na jednotlivce, přičemž míra přizpůsobení se prostředí a celku je považována za součást obsahu vzdělávání. Učení patří mezi volní schopnosti jedince, který biologicky nemá vnitřní motivaci ke konání věcí, které ho nebaví, pokud ovšem nejde o záchranu existence života. Jak se proměnilo pojetí dítěte a jeho role ve společnosti? Má se dítě učit pod tlakem strachu – co se v něm děje a jaký je výsledný efekt takéto výuky a učení.
Název v anglickém jazyce
Double Learning in a Human Life
Popis výsledku anglicky
How does contemporary society create conditions for learning children? What do international studies on school education say? What does neuroscience research tell us about the learning process and its meaningfulness? Learning is a psychological concept for cognitive processes and is purely individual. From then on, the increasing problems of schooling of children arise in mass form, with external pressures on individuals, with a degree of adaptation to the environment and the whole being considered as part of the content of education. Learning is one of the free abilities of an individual who biologically does not have an inner motivation to do things that do not like him unless he is about rescuing life. How has the concept of a child and its role in society changed? The child should be taught under the pressure of fear - what is happening and what the resulting effect of such teaching and learning is.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Je potrebné žiakov do učenia sa nútiť? : podpora sebaregulácie a vnútornej motivácie žiakov k zodpovednému učeniu sa
ISBN
978-80-223-4468-5
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
13-17
Počet stran knihy
88
Název nakladatele
Univerzita Komenského v Bratislave
Místo vydání
Bratislava
Kód UT WoS kapitoly
—