Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Dvojí učení v životě člověka

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25210%2F17%3A39912230" target="_blank" >RIV/00216275:25210/17:39912230 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Dvojí učení v životě člověka

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Jak současná společnost vytváří podmínky pro učení dětí? Co vlastně mezinárodní výzkumy o školní vzdělanosti sdělují? Co nám říkají výzkumy v oblasti neurověd k procesu učení a jeho smysluplnosti? Učení je psychologický pojem pro poznávací procesy a je ryze individuální. Odtud potom plynou zvyšující se problémy školního vzdělávání dětí hromadnou formou s vnějšími tlaky na jednotlivce, přičemž míra přizpůsobení se prostředí a celku je považována za součást obsahu vzdělávání. Učení patří mezi volní schopnosti jedince, který biologicky nemá vnitřní motivaci ke konání věcí, které ho nebaví, pokud ovšem nejde o záchranu existence života. Jak se proměnilo pojetí dítěte a jeho role ve společnosti? Má se dítě učit pod tlakem strachu – co se v něm děje a jaký je výsledný efekt takéto výuky a učení.

  • Název v anglickém jazyce

    Double Learning in a Human Life

  • Popis výsledku anglicky

    How does contemporary society create conditions for learning children? What do international studies on school education say? What does neuroscience research tell us about the learning process and its meaningfulness? Learning is a psychological concept for cognitive processes and is purely individual. From then on, the increasing problems of schooling of children arise in mass form, with external pressures on individuals, with a degree of adaptation to the environment and the whole being considered as part of the content of education. Learning is one of the free abilities of an individual who biologically does not have an inner motivation to do things that do not like him unless he is about rescuing life. How has the concept of a child and its role in society changed? The child should be taught under the pressure of fear - what is happening and what the resulting effect of such teaching and learning is.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Je potrebné žiakov do učenia sa nútiť? : podpora sebaregulácie a vnútornej motivácie žiakov k zodpovednému učeniu sa

  • ISBN

    978-80-223-4468-5

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    13-17

  • Počet stran knihy

    88

  • Název nakladatele

    Univerzita Komenského v Bratislave

  • Místo vydání

    Bratislava

  • Kód UT WoS kapitoly