Smysluplné konzultace dítě–rodič–učitel
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25210%2F22%3A39918747" target="_blank" >RIV/00216275:25210/22:39918747 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://ojs.cuni.cz/pedagogika/article/view/2064" target="_blank" >https://ojs.cuni.cz/pedagogika/article/view/2064</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.14712/23362189.2021.2064" target="_blank" >10.14712/23362189.2021.2064</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Smysluplné konzultace dítě–rodič–učitel
Popis výsledku v původním jazyce
Tento příspěvek představuje inspirativní a inovativní způsob vedení konzultací ve formě dítě–rodič–učitel na prvním stupni základní školy a proces jejich implementace v praxi. Jedná se o užitečný pedagogický nástroj, který je v době zvětšující se potřeby psychosociální podpory žáků přínosný zejména pro dítě a jeho učení, ale zároveň je cenným zdrojem informací pro rodiče dítěte a samotného učitele. V bezpečném prostředí založeném na všestranné respektující komunikaci dítě na základě vlastního sebehodnocení seznamuje rodiče s procesem a výsledky svého učení. Naše zkušenost ukazuje, že takto vedené konzultace podporují emocionální stabilitu dětí, a za užitečné, smysluplné a přínosné je považují všechny zúčastněné strany.
Název v anglickém jazyce
Meaningful child-parent-teacher conferences
Popis výsledku anglicky
This paper presents an inspiring and innovative way of conducting child-parent-teacher conferences at primary school and describes the process of their implementation in practice. This format for conferences represents a useful pedagogical tool, which is beneficial especially for the child and their learning, but is also a valuable source of information for both the child’s parents and the teacher. In a safe environment based on respectful communication, the child shares their ideas about the process and results of their learning. Our experience shows that such child-parent-teacher conferences support the emotional stability of a child and are considered useful, meaningful, and beneficial by all the participants involved.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Pedagogika : časopis pro vědy o vzdělávání a výchově
ISSN
0031-3815
e-ISSN
2336-2189
Svazek periodika
72
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
301-314
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—