Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Directness level of request strategies in spoken learner discourse

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25210%2F22%3A39919116" target="_blank" >RIV/00216275:25210/22:39919116 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://eshop.upce.cz/epub/9007421/pushing-the-boundaries" target="_blank" >https://eshop.upce.cz/epub/9007421/pushing-the-boundaries</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Directness level of request strategies in spoken learner discourse

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The chapter is concerned with directive speech acts produced by undergraduate learners of English, particularly with requests for information excerpted from dialogues recorded in the Corpus of Czech Students’ Spoken English. It investigates the directness level of requests for information, focusing on the use and distribution of different strategies in informal interaction. The findings indicate that Czech B2 speakers of English rely on direct strategies, but seem to struggle with the form of interrogatives, the prevalent and most natural means to ask for information. Additionally, a lack of variety in conventionally indirect requests and overuse of familiar conventionalised structures have been observed.

  • Název v anglickém jazyce

    Directness level of request strategies in spoken learner discourse

  • Popis výsledku anglicky

    The chapter is concerned with directive speech acts produced by undergraduate learners of English, particularly with requests for information excerpted from dialogues recorded in the Corpus of Czech Students’ Spoken English. It investigates the directness level of requests for information, focusing on the use and distribution of different strategies in informal interaction. The findings indicate that Czech B2 speakers of English rely on direct strategies, but seem to struggle with the form of interrogatives, the prevalent and most natural means to ask for information. Additionally, a lack of variety in conventionally indirect requests and overuse of familiar conventionalised structures have been observed.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60203 - Linguistics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Pushing the Boundaries : Enhancing Non-Native Learners&apos; Communicative Competence

  • ISBN

    978-80-7560-425-5

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    33-48

  • Počet stran knihy

    182

  • Název nakladatele

    Univerzita Pardubice

  • Místo vydání

    Pardubice

  • Kód UT WoS kapitoly