Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

‘We Poles are pill poppers’ : Proximity in Polish medical popularisation videos on YouTube

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25210%2F22%3A39919781" target="_blank" >RIV/00216275:25210/22:39919781 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://revistaiberica.org/index.php/iberica/article/view/670" target="_blank" >https://revistaiberica.org/index.php/iberica/article/view/670</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.17398/2340-2784.44.207" target="_blank" >10.17398/2340-2784.44.207</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    ‘We Poles are pill poppers’ : Proximity in Polish medical popularisation videos on YouTube

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper focuses on strategies of creating proximity in multimodal online communication. Based on the case study of a popular Polish YouTube medical channel (i.e. Najprościej mówiąc), the analysis examined how, relying on different modes of communication, the authors establish a relationship with the audience and how they create and display their identity and their position on the issues discussed. It was also the aim to determine whether the socio-cultural context of communication and the national identity of the YouTubers influences the construction of proximity. To uncover these aspects the study drew on the concept of proximity as introduced and defined by Hyland (2010). The results show a diversity of multimodal strategies of establishing proximity along five facets of organisation, argument, credibility, stance, and engagement. The original classification into the proximities of commitment and membership was extended to include a third type, i.e. the proximity of experience, which involves the demonstration of communality with and knowledge of the immediate socio-cultural context of communication.

  • Název v anglickém jazyce

    ‘We Poles are pill poppers’ : Proximity in Polish medical popularisation videos on YouTube

  • Popis výsledku anglicky

    The paper focuses on strategies of creating proximity in multimodal online communication. Based on the case study of a popular Polish YouTube medical channel (i.e. Najprościej mówiąc), the analysis examined how, relying on different modes of communication, the authors establish a relationship with the audience and how they create and display their identity and their position on the issues discussed. It was also the aim to determine whether the socio-cultural context of communication and the national identity of the YouTubers influences the construction of proximity. To uncover these aspects the study drew on the concept of proximity as introduced and defined by Hyland (2010). The results show a diversity of multimodal strategies of establishing proximity along five facets of organisation, argument, credibility, stance, and engagement. The original classification into the proximities of commitment and membership was extended to include a third type, i.e. the proximity of experience, which involves the demonstration of communality with and knowledge of the immediate socio-cultural context of communication.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60203 - Linguistics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Iberica

  • ISSN

    1139-7241

  • e-ISSN

    2340-2784

  • Svazek periodika

    44

  • Číslo periodika v rámci svazku

    December

  • Stát vydavatele periodika

    ES - Španělské království

  • Počet stran výsledku

    32

  • Strana od-do

    "207–238"

  • Kód UT WoS článku

    000931387400010

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85144153644