Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Sociální reklama jako nástroj tvorby kulturních identit (na příkladu Banksyho díla Napalm girl).

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28130%2F15%3A43874234" target="_blank" >RIV/70883521:28130/15:43874234 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Sociální reklama jako nástroj tvorby kulturních identit (na příkladu Banksyho díla Napalm girl).

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V této studii analyzuji Banksyho obrazově vizuální text Napalmová dívka, který má atributy sociální reklamy. Hlavním výzkumným tématem studie je problém, zdali se sociální reklama může stát účinným nástrojem tvorby kulturních identit. V daných souvislostech pokládám za klíčovou otázku, jak jsou v textu konstruovány a jak aktualizovány koncepty personálních a kolektivních identit a jak do procesů interpretace daného textu zasahuje S. Hallovo "čtení", tedy komunikační kompetence a strategie konzumentskýchsubjektů a publik. V závěru studie otevírám obecný problém spjatý s Banksyho ekonomicky velmi efektivní tvorbou, totiž problém vzniku nového typu synkretických mediálních produktů, které využívají prostředky a postupy umělecké, agitační a reklamní tvorby a plní současně funkce politické agitace, sociální reklamy a marketingové komunikace.

  • Název v anglickém jazyce

    Social advertising as a tool for the creation of cultural identities (on the example of Banksy's work Napalm girl). Pp.

  • Popis výsledku anglicky

    In this study, I analyze Banksy's visual text Napalm girl that has attributes of social advertising. The main research topic of the study is the issue whether the social advertising can become an eficient instrument of cultural identities. In the given context, the crucial question is how the concepts of personal and collective identities are constructed and updated in the text Napalm girl and how S. Hall's "reading", i.e. communication competencies and strategies communication subjects and audiences, intervenes in the process of text interpretation. At the end of the study I open a general problem linked with Banksy's economically eficient art works, namely the issue of a new type of syncretic media products using artistic, agitational and advertisingmeans and procedures and simultaneously performing the functions of political agitation, social advertising and marketing communications.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    MARKETING IDENTITY 2015 Digitálny marketing &amp; Digitálny spotřebitel. Zborník z medzinárodnej vedeckej konferencie Kongresové centrum SA

  • ISBN

    978-80-8105-778-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    32

  • Strana od-do

    72 - 104

  • Název nakladatele

    Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave

  • Místo vydání

    Trnava

  • Místo konání akce

    Smolenice, Slovensko

  • Datum konání akce

    10. 3. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku