Sociální reklama jako nástroj tvorby kulturních identit (na příkladu Banksyho díla Napalm girl).
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28130%2F15%3A43874234" target="_blank" >RIV/70883521:28130/15:43874234 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Sociální reklama jako nástroj tvorby kulturních identit (na příkladu Banksyho díla Napalm girl).
Popis výsledku v původním jazyce
V této studii analyzuji Banksyho obrazově vizuální text Napalmová dívka, který má atributy sociální reklamy. Hlavním výzkumným tématem studie je problém, zdali se sociální reklama může stát účinným nástrojem tvorby kulturních identit. V daných souvislostech pokládám za klíčovou otázku, jak jsou v textu konstruovány a jak aktualizovány koncepty personálních a kolektivních identit a jak do procesů interpretace daného textu zasahuje S. Hallovo "čtení", tedy komunikační kompetence a strategie konzumentskýchsubjektů a publik. V závěru studie otevírám obecný problém spjatý s Banksyho ekonomicky velmi efektivní tvorbou, totiž problém vzniku nového typu synkretických mediálních produktů, které využívají prostředky a postupy umělecké, agitační a reklamní tvorby a plní současně funkce politické agitace, sociální reklamy a marketingové komunikace.
Název v anglickém jazyce
Social advertising as a tool for the creation of cultural identities (on the example of Banksy's work Napalm girl). Pp.
Popis výsledku anglicky
In this study, I analyze Banksy's visual text Napalm girl that has attributes of social advertising. The main research topic of the study is the issue whether the social advertising can become an eficient instrument of cultural identities. In the given context, the crucial question is how the concepts of personal and collective identities are constructed and updated in the text Napalm girl and how S. Hall's "reading", i.e. communication competencies and strategies communication subjects and audiences, intervenes in the process of text interpretation. At the end of the study I open a general problem linked with Banksy's economically eficient art works, namely the issue of a new type of syncretic media products using artistic, agitational and advertisingmeans and procedures and simultaneously performing the functions of political agitation, social advertising and marketing communications.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
MARKETING IDENTITY 2015 Digitálny marketing & Digitálny spotřebitel. Zborník z medzinárodnej vedeckej konferencie Kongresové centrum SA
ISBN
978-80-8105-778-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
32
Strana od-do
72 - 104
Název nakladatele
Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave
Místo vydání
Trnava
Místo konání akce
Smolenice, Slovensko
Datum konání akce
10. 3. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—