Conceptualizing "sponsored authenticity" in sustainable influencer marketing
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11230%2F21%3A10438464" target="_blank" >RIV/00216208:11230/21:10438464 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://fmk.sk/download/MI_2021_eng_FINAL.pdf" target="_blank" >https://fmk.sk/download/MI_2021_eng_FINAL.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Conceptualizing "sponsored authenticity" in sustainable influencer marketing
Popis výsledku v původním jazyce
The role of social media influencers is growing in the communication mix. Their unique relationship with target groups attracts advertisers. However, this raises many questions that are not so prominent in traditional advertising forms on social networks: How to manage influencers activity? What ethical issues are associated with this type of promotion?
Název v anglickém jazyce
Conceptualizing "sponsored authenticity" in sustainable influencer marketing
Popis výsledku anglicky
The role of social media influencers is growing in the communication mix. Their unique relationship with target groups attracts advertisers. However, this raises many questions that are not so prominent in traditional advertising forms on social networks: How to manage influencers activity? What ethical issues are associated with this type of promotion?
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50802 - Media and socio-cultural communication
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Conference Proceedings from the Annual International Scientific Conference “Marketing Identity 2021: New changes, new challenges”
ISBN
978-80-572-0220-2
ISSN
1339-5726
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
314-324
Název nakladatele
Faculty of Mass Media Communication, University of SS. Cyril and Methodius in Trnava
Místo vydání
Trnava
Místo konání akce
Trnava
Datum konání akce
9. 11. 2021
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—