Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Intercultural learning using the example of a learning research project in the European Capitals of Culture

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25210%2F22%3A39919883" target="_blank" >RIV/00216275:25210/22:39919883 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.univerlag-leipzig.de/catalog/bookstore/article/2202-Mehrsprachigkeit" target="_blank" >https://www.univerlag-leipzig.de/catalog/bookstore/article/2202-Mehrsprachigkeit</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    němčina

  • Název v původním jazyce

    Interkulturelles Lernen am Beispiel eines Lernforschungsprojektes in den Kulturhauptstädten Europas

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Der Artikel stellt ein Projekt vor, in dem Studierende unter Anleitung eigenständige Projekte zu sieben europäischen Kulturhauptstädten konzipierten und durchführten. Als theoretisch-konzeptioneller Rahmen diente der &quot;Raum&quot; als soziales Konstrukt und als Kategorie kollektiver Bedeutungszuschreibungen. Die europäische Stadt ist als ein Palimpsest zu verstehen, in dem verschiedene ethnische Gruppen und Sprachgemeinschaften den städtischen Raum und die materiellen Relikte verschiedener historischer Epochen prägten. Ein Schwerpunkt liegt auf dem &quot;kulturellen Gedächtnis&quot;, das die Erinnerung an die ehemalige deutsche Bevölkerung in Mittelosteuropa in literarischen Texten wachhält.

  • Název v anglickém jazyce

    Intercultural learning using the example of a learning research project in the European Capitals of Culture

  • Popis výsledku anglicky

    The article presents a project in which students under guidance designed and carried out independent projects on seven European Capitals of Culture. As a theoretical conceptual framework, &quot;space&quot; served as a social construct and as a category of collective attributions of meaning. The European city is to be understood as a palimpsest in which various ethnic groups and language communities formed the urban space and material relics of different historical periods. One focus is on &quot;cultural memory&quot;, keeping alive the memory of the former German population in Central Eastern Europe in literary texts.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60202 - Specific languages

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Mehrsprachigkeit : Identität und Bildung

  • ISBN

    978-3-96023-492-0

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    245-264

  • Počet stran knihy

    430

  • Název nakladatele

    Leipziger Universitätverlag GmbH

  • Místo vydání

    Leipzig

  • Kód UT WoS kapitoly