Vychovatelství a výchova
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25210%2F22%3A39920063" target="_blank" >RIV/00216275:25210/22:39920063 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vychovatelství a výchova
Popis výsledku v původním jazyce
Autor v monografii nahlíží na vychovatelství a výchovu z mnoha úhlů pohledu. V první rovině odlišuje vychovatelství jako samostatnou profesi a "vychovatelství" jako důležitou součást jiné profese / poslání (např. rodič, trenér, mistr odborného výcviku, kněz). V druhé rovině klade důraz na různorodost vychovatelské profese spojenou s věkem i dalšími znaky determinujícími jeho práci s cílovou skupinou (od školního klubu až po výkon trestu odnětí svobody). I přes tuto různorodost hledá to, co je společným jmenovatelem této práce. Třetí rovinou je osobnost vychovatele a jeho typologie. Čtvrtou rovinou jsou strategie výchovné práce a výchovné styly. Jako jejich součást vnímá i výchovnou diagnostiku. Kniha nabízí čtenáři mnoho podnětů a otázek na zamyšlení.
Název v anglickém jazyce
Education and upbringing
Popis výsledku anglicky
In the monograph, the author looks at upbringing and education from many points of view. On the first level, he distinguishes between parenting as an independent profession and "parenting" as an important part of another profession/mission (e.g. parent, coach, master of vocational training, priest). On the second level, he emphasizes the diversity of the teaching profession associated with age and other characteristics determining his work with the target group (from the school club to serving a prison sentence). Despite this diversity, he looks for what is the common denominator of this work. The third level is the educator's personality and his typology. The fourth level is strategies of educational work and educational styles. He also perceives educational diagnostics as part of them. The book offers the reader many stimuli and questions for reflection.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7560-416-3
Počet stran knihy
114
Název nakladatele
Univerzita Pardubice
Místo vydání
Pardubice
Kód UT WoS knihy
—