Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vychovatelství a výchova

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25210%2F22%3A39920063" target="_blank" >RIV/00216275:25210/22:39920063 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vychovatelství a výchova

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Autor v monografii nahlíží na vychovatelství a výchovu z mnoha úhlů pohledu. V první rovině odlišuje vychovatelství jako samostatnou profesi a &quot;vychovatelství&quot; jako důležitou součást jiné profese / poslání (např. rodič, trenér, mistr odborného výcviku, kněz). V druhé rovině klade důraz na různorodost vychovatelské profese spojenou s věkem i dalšími znaky determinujícími jeho práci s cílovou skupinou (od školního klubu až po výkon trestu odnětí svobody). I přes tuto různorodost hledá to, co je společným jmenovatelem této práce. Třetí rovinou je osobnost vychovatele a jeho typologie. Čtvrtou rovinou jsou strategie výchovné práce a výchovné styly. Jako jejich součást vnímá i výchovnou diagnostiku. Kniha nabízí čtenáři mnoho podnětů a otázek na zamyšlení.

  • Název v anglickém jazyce

    Education and upbringing

  • Popis výsledku anglicky

    In the monograph, the author looks at upbringing and education from many points of view. On the first level, he distinguishes between parenting as an independent profession and &quot;parenting&quot; as an important part of another profession/mission (e.g. parent, coach, master of vocational training, priest). On the second level, he emphasizes the diversity of the teaching profession associated with age and other characteristics determining his work with the target group (from the school club to serving a prison sentence). Despite this diversity, he looks for what is the common denominator of this work. The third level is the educator&apos;s personality and his typology. The fourth level is strategies of educational work and educational styles. He also perceives educational diagnostics as part of them. The book offers the reader many stimuli and questions for reflection.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-7560-416-3

  • Počet stran knihy

    114

  • Název nakladatele

    Univerzita Pardubice

  • Místo vydání

    Pardubice

  • Kód UT WoS knihy