Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Jan Patočka as a publicly engaged philosopher: polis and philosophy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25210%2F23%3A39920791" target="_blank" >RIV/00216275:25210/23:39920791 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    španělština

  • Název v původním jazyce

    Jan Patočka Como Filósofo Comprometido Públicamente: Polis y Filosofía

  • Popis výsledku v původním jazyce

    En este artículo analizo el compromiso público de Patočka. En primer lugar, señalo dos interpretaciones diferentes de la comprensión de lo político y las posibilidades asociadas de compromiso filosófico presentes en la obra de Patočka. A continuación, defiendo una concepción e interpretación más racional o realista, que es coherente con el compromiso de Patočka con la Carta 77 y otras actividades públicas. A continuación, contrasto el enfoque moderado de Patočka con el enfoque radical del desentendimiento público que encontramos cada vez más hoy en día en la civilización euroatlántica.

  • Název v anglickém jazyce

    Jan Patočka as a publicly engaged philosopher: polis and philosophy

  • Popis výsledku anglicky

    In this article I analyze Patočka&apos;s public engagement. First, I point to two different interpretations of the understanding of the political and the associated possibilities of philosophical engagement as present in Patočka&apos;s work. Next, I argue for a more rational or realistic conception and interpretation, which is consistent with Patočka&apos;s engagement with Charter 77 and other public activities. I then contrast Patočka&apos;s moderate approach with the radical approach to public disengagement that we are increasingly encountering today in Euro-Atlantic civilization.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60302 - Ethics (except ethics related to specific subfields)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Patočka: lector de Comenio. De la filosofía de la educación

  • ISBN

    978-628-7651-02-9

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    177-186

  • Počet stran knihy

    186

  • Název nakladatele

    Universidad Pedagógica Nacional

  • Místo vydání

    Bogota

  • Kód UT WoS kapitoly