Hodnota zákazníka pro firmu a její simulace
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25310%2F04%3A00003273" target="_blank" >RIV/00216275:25310/04:00003273 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Hodnota zákazníka pro firmu a její simulace
Popis výsledku v původním jazyce
Preservation and deepening relationships with important customers are the key elements of competitiveness on the market. It is often complicated to determine a customer value for a company properly. One of the factors complicating the determination of acustomer value is a fact that the customer value changes with the length of relationship, long-standing customers tend to be more profitable. The paper points out the importance of determination a customer value for a company and shows possibility of using MS Excel to build up the model of customer loyalty with simulation to estimate this value.
Název v anglickém jazyce
Customer Value and Its Simulation
Popis výsledku anglicky
Preservation and deepening relationships with important customers are the key elements of competitiveness on the market. It is often complicated to determine a customer value for a company properly. One of the factors complicating the determination of acustomer value is a fact that the customer value changes with the length of relationship, long-standing customers tend to be more profitable. The paper points out the importance of determination a customer value for a company and shows possibility of using MS Excel to build up the model of customer loyalty with simulation to estimate this value.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2004
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
zborník z mezinárodnej vedeckej konferencie MARKETING A OBCHOD 2004 - rok európskej integrácie
ISBN
80-89100-20-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
12-16
Název nakladatele
Ústav pre výchovu a vzdelávanie pracovníkov lesného a vodného hospodárstva SR
Místo vydání
Zvolen, Slovenská Republika
Místo konání akce
—
Datum konání akce
—
Typ akce podle státní příslušnosti
—
Kód UT WoS článku
—