K možnostem stanovení hodnoty zákazníka pro podnik jako základního pilíře implementace diferencovaného CRM
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25310%2F05%3A00003342" target="_blank" >RIV/00216275:25310/05:00003342 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
On Possibilities of Determination of Customer Value to a Company as a Basic Pillar of Implementation of Differentiated CRM
Popis výsledku v původním jazyce
Formation of the most valuable and effective relationships with customers is the basic strategy of a company on the present industrial markets. Each such relationship must yield value to both the customer and company, must be precisely cultivated and managed. The presented paper shows basic elements of a process essential for CRM implementation and points out the importance of company orientation to an individual customer actual and potential value. The possible approaches of customer values determination are suggested. Knowledge of this value allows to the company to effectively allocate its sources and to achieve the maximum satisfaction of its valuable customers.
Název v anglickém jazyce
On Possibilities of Determination of Customer Value to a Company as a Basic Pillar of Implementation of Differentiated CRM
Popis výsledku anglicky
Formation of the most valuable and effective relationships with customers is the basic strategy of a company on the present industrial markets. Each such relationship must yield value to both the customer and company, must be precisely cultivated and managed. The presented paper shows basic elements of a process essential for CRM implementation and points out the importance of company orientation to an individual customer actual and potential value. The possible approaches of customer values determination are suggested. Knowledge of this value allows to the company to effectively allocate its sources and to achieve the maximum satisfaction of its valuable customers.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2005
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceeding of International Scientific Conference "Business?Studies?Science 2005"
ISBN
9986-848-62-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
130-134
Název nakladatele
Zemaitija College
Místo vydání
Rietavas, Lithuania
Místo konání akce
Rietavas, Lithuania
Datum konání akce
10. 5. 2005
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—