Quick Response a CPFR jako metody zvyšování hodnoty zákazníka
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25310%2F07%3A00005903" target="_blank" >RIV/00216275:25310/07:00005903 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Quick Response a CPFR jako metody zvyšování hodnoty zákazníka
Popis výsledku v původním jazyce
Companies being under pressure of contemporary market environment started to enforce strategy of differentiated Customer relationship management (CRM) more than conception of mass marketing within last years. It means that chosen approach to individual customers and the level to him provided benefits must leads to raising the value not only for customer but for the company as well. Methods Quick Response (QR) a Collaborative Planning, Forecasting and Replenishment (CPFR) are examples of suitable methodssupporting raising of customer value. These methods have a lot of commonality but in ultimate effect the term Quick Response must be considered as broader one. While Quick Response method represents conception of ordering and setting of business processes for securing of flexible, efficient and effective satisfying of customers in accord with their value to the company, CPFR method loads this basic idea in the field of management of logistic processes within the company. Both, common an
Název v anglickém jazyce
Quick Response and CPFR as Methods for Raising Customer Value
Popis výsledku anglicky
Companies being under pressure of contemporary market environment started to enforce strategy of differentiated Customer relationship management (CRM) more than conception of mass marketing within last years. It means that chosen approach to individual customers and the level to him provided benefits must leads to raising the value not only for customer but for the company as well. Methods Quick Response (QR) a Collaborative Planning, Forecasting and Replenishment (CPFR) are examples of suitable methodssupporting raising of customer value. These methods have a lot of commonality but in ultimate effect the term Quick Response must be considered as broader one. While Quick Response method represents conception of ordering and setting of business processes for securing of flexible, efficient and effective satisfying of customers in accord with their value to the company, CPFR method loads this basic idea in the field of management of logistic processes within the company. Both, common an
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA402%2F06%2F0577" target="_blank" >GA402/06/0577: Zvyšování výkonnosti podniků prostřednictvím diferencovaného řízení vztahů se zákazníky na bázi jejich aktuální a potenciální hodnoty pro podnik</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Doprava a Logistika, Transport and Logistics, mezinárodní časopis
ISSN
1451-107X
e-ISSN
—
Svazek periodika
—
Číslo periodika v rámci svazku
mimořádné
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
1-4
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—