Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Quick Response a CPFR jako metody zvyšování hodnoty zákazníka

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25310%2F07%3A00005903" target="_blank" >RIV/00216275:25310/07:00005903 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Quick Response a CPFR jako metody zvyšování hodnoty zákazníka

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Companies being under pressure of contemporary market environment started to enforce strategy of differentiated Customer relationship management (CRM) more than conception of mass marketing within last years. It means that chosen approach to individual customers and the level to him provided benefits must leads to raising the value not only for customer but for the company as well. Methods Quick Response (QR) a Collaborative Planning, Forecasting and Replenishment (CPFR) are examples of suitable methodssupporting raising of customer value. These methods have a lot of commonality but in ultimate effect the term Quick Response must be considered as broader one. While Quick Response method represents conception of ordering and setting of business processes for securing of flexible, efficient and effective satisfying of customers in accord with their value to the company, CPFR method loads this basic idea in the field of management of logistic processes within the company. Both, common an

  • Název v anglickém jazyce

    Quick Response and CPFR as Methods for Raising Customer Value

  • Popis výsledku anglicky

    Companies being under pressure of contemporary market environment started to enforce strategy of differentiated Customer relationship management (CRM) more than conception of mass marketing within last years. It means that chosen approach to individual customers and the level to him provided benefits must leads to raising the value not only for customer but for the company as well. Methods Quick Response (QR) a Collaborative Planning, Forecasting and Replenishment (CPFR) are examples of suitable methodssupporting raising of customer value. These methods have a lot of commonality but in ultimate effect the term Quick Response must be considered as broader one. While Quick Response method represents conception of ordering and setting of business processes for securing of flexible, efficient and effective satisfying of customers in accord with their value to the company, CPFR method loads this basic idea in the field of management of logistic processes within the company. Both, common an

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA402%2F06%2F0577" target="_blank" >GA402/06/0577: Zvyšování výkonnosti podniků prostřednictvím diferencovaného řízení vztahů se zákazníky na bázi jejich aktuální a potenciální hodnoty pro podnik</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Doprava a Logistika, Transport and Logistics, mezinárodní časopis

  • ISSN

    1451-107X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

  • Číslo periodika v rámci svazku

    mimořádné

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    1-4

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus