Quick Response a CPFR jako nástroje diferencovaného řízení vztahů se zákazníky
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25310%2F07%3A00005934" target="_blank" >RIV/00216275:25310/07:00005934 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Quick Response and CPFR as Tools of Differentiated Customer Relationship Management.
Popis výsledku v původním jazyce
It is more and more difficult for the company to succeed in the current high-competitive environment. From this reason firms started to enforce strategy of differentiated Customer relationship management (CRM) based on customer value more than conceptionof mass marketing. Implementation of CRM strategy means that must be changed way of management not only marketing and selling processes but all business processes including logistic as well. It is necessary to ensure that both sides (customers and firm)obtain their value. Methods Quick Response (QR) a Collaborative Planning, Forecasting and Replenishment (CPFR) are examples of suitable methods supporting raising of customer value. These methods have a lot of commonality but in ultimate effect the termQuick Response must be considered as broader one. While Quick Response method represents conception of ordering and setting of business processes for securing of flexible, efficient and effective satisfying of customers in accord with th
Název v anglickém jazyce
Quick Response and CPFR as Tools of Differentiated Customer Relationship Management.
Popis výsledku anglicky
It is more and more difficult for the company to succeed in the current high-competitive environment. From this reason firms started to enforce strategy of differentiated Customer relationship management (CRM) based on customer value more than conceptionof mass marketing. Implementation of CRM strategy means that must be changed way of management not only marketing and selling processes but all business processes including logistic as well. It is necessary to ensure that both sides (customers and firm)obtain their value. Methods Quick Response (QR) a Collaborative Planning, Forecasting and Replenishment (CPFR) are examples of suitable methods supporting raising of customer value. These methods have a lot of commonality but in ultimate effect the termQuick Response must be considered as broader one. While Quick Response method represents conception of ordering and setting of business processes for securing of flexible, efficient and effective satisfying of customers in accord with th
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA402%2F06%2F0577" target="_blank" >GA402/06/0577: Zvyšování výkonnosti podniků prostřednictvím diferencovaného řízení vztahů se zákazníky na bázi jejich aktuální a potenciální hodnoty pro podnik</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Logistic-marketing Aspects of the Enterprise Management
ISSN
1428-1600
e-ISSN
—
Svazek periodika
1
Číslo periodika v rámci svazku
8
Stát vydavatele periodika
PL - Polská republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
276-285
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—