Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Quick Response a CPFR jako nástroje diferencovaného řízení vztahů se zákazníky

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25310%2F07%3A00005934" target="_blank" >RIV/00216275:25310/07:00005934 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Quick Response and CPFR as Tools of Differentiated Customer Relationship Management.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    It is more and more difficult for the company to succeed in the current high-competitive environment. From this reason firms started to enforce strategy of differentiated Customer relationship management (CRM) based on customer value more than conceptionof mass marketing. Implementation of CRM strategy means that must be changed way of management not only marketing and selling processes but all business processes including logistic as well. It is necessary to ensure that both sides (customers and firm)obtain their value. Methods Quick Response (QR) a Collaborative Planning, Forecasting and Replenishment (CPFR) are examples of suitable methods supporting raising of customer value. These methods have a lot of commonality but in ultimate effect the termQuick Response must be considered as broader one. While Quick Response method represents conception of ordering and setting of business processes for securing of flexible, efficient and effective satisfying of customers in accord with th

  • Název v anglickém jazyce

    Quick Response and CPFR as Tools of Differentiated Customer Relationship Management.

  • Popis výsledku anglicky

    It is more and more difficult for the company to succeed in the current high-competitive environment. From this reason firms started to enforce strategy of differentiated Customer relationship management (CRM) based on customer value more than conceptionof mass marketing. Implementation of CRM strategy means that must be changed way of management not only marketing and selling processes but all business processes including logistic as well. It is necessary to ensure that both sides (customers and firm)obtain their value. Methods Quick Response (QR) a Collaborative Planning, Forecasting and Replenishment (CPFR) are examples of suitable methods supporting raising of customer value. These methods have a lot of commonality but in ultimate effect the termQuick Response must be considered as broader one. While Quick Response method represents conception of ordering and setting of business processes for securing of flexible, efficient and effective satisfying of customers in accord with th

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA402%2F06%2F0577" target="_blank" >GA402/06/0577: Zvyšování výkonnosti podniků prostřednictvím diferencovaného řízení vztahů se zákazníky na bázi jejich aktuální a potenciální hodnoty pro podnik</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Logistic-marketing Aspects of the Enterprise Management

  • ISSN

    1428-1600

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    1

  • Číslo periodika v rámci svazku

    8

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    276-285

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus