Hodnocení výkonnosti podniku v rámci CRM
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25310%2F06%3A00004334" target="_blank" >RIV/00216275:25310/06:00004334 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Company Performance Evaluation in Customer-Relationship Management
Popis výsledku v původním jazyce
As a consequence of information and communication technologies development and competition sharpening the progress of all market types goes from a marketing strategy of selected segments targeting to individualized one-to-one marketing and applying of CRM (Customer Relationship Management). It calls for changing approaches to company performance evaluation. When evaluating a company performance it is not sufficient to evaluate only a company financial performance but it is necessary to use a far more elaborated and balanced system of market (customer) performance indicators together with performance indicators in terms of company staff innovation potential increase, performance indicators of internal company processes co-creating value for individual customers and financial performance of individual customers. The paper outlines a strategic system concept of company performance measuring and evaluating Balanced Scorecard which is modified for evaluating a course and results of differen
Název v anglickém jazyce
Company Performance Evaluation in Customer-Relationship Management
Popis výsledku anglicky
As a consequence of information and communication technologies development and competition sharpening the progress of all market types goes from a marketing strategy of selected segments targeting to individualized one-to-one marketing and applying of CRM (Customer Relationship Management). It calls for changing approaches to company performance evaluation. When evaluating a company performance it is not sufficient to evaluate only a company financial performance but it is necessary to use a far more elaborated and balanced system of market (customer) performance indicators together with performance indicators in terms of company staff innovation potential increase, performance indicators of internal company processes co-creating value for individual customers and financial performance of individual customers. The paper outlines a strategic system concept of company performance measuring and evaluating Balanced Scorecard which is modified for evaluating a course and results of differen
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA402%2F06%2F0577" target="_blank" >GA402/06/0577: Zvyšování výkonnosti podniků prostřednictvím diferencovaného řízení vztahů se zákazníky na bázi jejich aktuální a potenciální hodnoty pro podnik</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2006
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the International Scientific Conference "Customer Relationship Management '06"
ISBN
80-7194-909-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
126-135
Název nakladatele
University of pardubice
Místo vydání
Lázně Bohdaneč, Czech Republic
Místo konání akce
—
Datum konání akce
—
Typ akce podle státní příslušnosti
—
Kód UT WoS článku
—