Tržně orientované měření výkonnosti podniku
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25310%2F08%3A00007730" target="_blank" >RIV/00216275:25310/08:00007730 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Market Oriented Measurement of Company Performance
Popis výsledku v původním jazyce
Applying of individualized one-to-one marketing - CRM (Customer Relationship Management) (see Peppers D., Rogers M., 2004) calls for changing approaches to company performance evaluation. When evaluating a company performance it is not sufficient to evaluate only a company financial performance but it is necessary to use a far more elaborated and balanced system of market (customer) performance indicators together with performance indicators in terms of company staff innovation potential increase, performance indicators of internal company processes co-creating value for individual customers and financial performance of individual customers. The paper outlines a strategic system concept of company performance measuring and evaluating Balanced Scorecardwhich is modified for evaluating a course and results of CRM strategy.
Název v anglickém jazyce
Market Oriented Measurement of Company Performance
Popis výsledku anglicky
Applying of individualized one-to-one marketing - CRM (Customer Relationship Management) (see Peppers D., Rogers M., 2004) calls for changing approaches to company performance evaluation. When evaluating a company performance it is not sufficient to evaluate only a company financial performance but it is necessary to use a far more elaborated and balanced system of market (customer) performance indicators together with performance indicators in terms of company staff innovation potential increase, performance indicators of internal company processes co-creating value for individual customers and financial performance of individual customers. The paper outlines a strategic system concept of company performance measuring and evaluating Balanced Scorecardwhich is modified for evaluating a course and results of CRM strategy.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA402%2F06%2F0577" target="_blank" >GA402/06/0577: Zvyšování výkonnosti podniků prostřednictvím diferencovaného řízení vztahů se zákazníky na bázi jejich aktuální a potenciální hodnoty pro podnik</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Problems of Marketing Management in Globalisation
ISBN
978-80-89382-00-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
—
Název nakladatele
Ekonómia
Místo vydání
Banská Bystrica
Místo konání akce
Banská Bystrica, SK
Datum konání akce
19. 9. 2008
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—