Vliv CRM na logistický integrovaný systém podniku
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25310%2F06%3A00004315" target="_blank" >RIV/00216275:25310/06:00004315 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Influence of Customer Relationship Management on Supply Chain Management
Popis výsledku v původním jazyce
If companies intend to operate successfully in long terms on European and world markets, it is utterly necessary for them to implement CRM strategy. The implementation of CRM strategy based on customer value can become successful only if it affects all business processes not only marketing and selling ones. While the customization can affect any process the really significant changes can be shown in Supply Chain Management. The changes can be of different sizes from partial to complex. The extent of changes will evidently depend on the degree of customization. Any modification in supply chain management has an influence on its total performance. The performance can be measured by means of non-financial and financial indicators. In the article the fundamentals of right working integrated supply chain as a pillar of CRM are defined and the possibilities of adapting and economic aspects of changes are discussed.
Název v anglickém jazyce
The Influence of Customer Relationship Management on Supply Chain Management
Popis výsledku anglicky
If companies intend to operate successfully in long terms on European and world markets, it is utterly necessary for them to implement CRM strategy. The implementation of CRM strategy based on customer value can become successful only if it affects all business processes not only marketing and selling ones. While the customization can affect any process the really significant changes can be shown in Supply Chain Management. The changes can be of different sizes from partial to complex. The extent of changes will evidently depend on the degree of customization. Any modification in supply chain management has an influence on its total performance. The performance can be measured by means of non-financial and financial indicators. In the article the fundamentals of right working integrated supply chain as a pillar of CRM are defined and the possibilities of adapting and economic aspects of changes are discussed.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA402%2F06%2F0577" target="_blank" >GA402/06/0577: Zvyšování výkonnosti podniků prostřednictvím diferencovaného řízení vztahů se zákazníky na bázi jejich aktuální a potenciální hodnoty pro podnik</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2006
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of International Scientific Conference Customer Relationship Management '06
ISBN
80-7194-909-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
183-188
Název nakladatele
Univerzita Pardubice
Místo vydání
Pardubice
Místo konání akce
Lázně Bohdaneč
Datum konání akce
7. 11. 2006
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—