Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vliv CRM na logistický integrovaný systém podniku

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25310%2F06%3A00004315" target="_blank" >RIV/00216275:25310/06:00004315 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Influence of Customer Relationship Management on Supply Chain Management

  • Popis výsledku v původním jazyce

    If companies intend to operate successfully in long terms on European and world markets, it is utterly necessary for them to implement CRM strategy. The implementation of CRM strategy based on customer value can become successful only if it affects all business processes not only marketing and selling ones. While the customization can affect any process the really significant changes can be shown in Supply Chain Management. The changes can be of different sizes from partial to complex. The extent of changes will evidently depend on the degree of customization. Any modification in supply chain management has an influence on its total performance. The performance can be measured by means of non-financial and financial indicators. In the article the fundamentals of right working integrated supply chain as a pillar of CRM are defined and the possibilities of adapting and economic aspects of changes are discussed.

  • Název v anglickém jazyce

    The Influence of Customer Relationship Management on Supply Chain Management

  • Popis výsledku anglicky

    If companies intend to operate successfully in long terms on European and world markets, it is utterly necessary for them to implement CRM strategy. The implementation of CRM strategy based on customer value can become successful only if it affects all business processes not only marketing and selling ones. While the customization can affect any process the really significant changes can be shown in Supply Chain Management. The changes can be of different sizes from partial to complex. The extent of changes will evidently depend on the degree of customization. Any modification in supply chain management has an influence on its total performance. The performance can be measured by means of non-financial and financial indicators. In the article the fundamentals of right working integrated supply chain as a pillar of CRM are defined and the possibilities of adapting and economic aspects of changes are discussed.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA402%2F06%2F0577" target="_blank" >GA402/06/0577: Zvyšování výkonnosti podniků prostřednictvím diferencovaného řízení vztahů se zákazníky na bázi jejich aktuální a potenciální hodnoty pro podnik</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2006

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of International Scientific Conference Customer Relationship Management '06

  • ISBN

    80-7194-909-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    183-188

  • Název nakladatele

    Univerzita Pardubice

  • Místo vydání

    Pardubice

  • Místo konání akce

    Lázně Bohdaneč

  • Datum konání akce

    7. 11. 2006

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku