Vliv koncepce "hodnota zákazníka" na management hodnototvorného procesu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25310%2F07%3A00005897" target="_blank" >RIV/00216275:25310/07:00005897 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The influence of a Customer Value Approach on Value-creating Process Management
Popis výsledku v původním jazyce
If companies intend to operate successfully in long terms on European and world markets, it is utterly necessary for them to implement incessantly new approaches to the company management. One of the concepts to contribute to the growth of the company?smarket value is the Customer Value concept. Acceptance of the idea within a company entails intervention into the setting of the value-creating process or at least into its operational management. The article deals with the Customer Value concept, differentiated customer relationship management according to their value and impact of the implementation of this approach on the value-creating management in the company.
Název v anglickém jazyce
The influence of a Customer Value Approach on Value-creating Process Management
Popis výsledku anglicky
If companies intend to operate successfully in long terms on European and world markets, it is utterly necessary for them to implement incessantly new approaches to the company management. One of the concepts to contribute to the growth of the company?smarket value is the Customer Value concept. Acceptance of the idea within a company entails intervention into the setting of the value-creating process or at least into its operational management. The article deals with the Customer Value concept, differentiated customer relationship management according to their value and impact of the implementation of this approach on the value-creating management in the company.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA402%2F06%2F0577" target="_blank" >GA402/06/0577: Zvyšování výkonnosti podniků prostřednictvím diferencovaného řízení vztahů se zákazníky na bázi jejich aktuální a potenciální hodnoty pro podnik</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Management
ISSN
1822-3133
e-ISSN
—
Svazek periodika
9
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
LT - Litevská republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
39-48
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—