Customers´ Perception of Value in the Context of Value Co-creation Concept: A Pilot Study
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26510%2F20%3APU137000" target="_blank" >RIV/00216305:26510/20:PU137000 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Customers´ Perception of Value in the Context of Value Co-creation Concept: A Pilot Study
Popis výsledku v původním jazyce
A dynamic competitive environment requires strategic thinking and it is essential for a company competitiveness that its development goes entirely to the logic of creating value for the customer. In this context, the article demonstrates the results of a pilot study of customer value perception in the automotive sector. From the perspective of companies, this represents a significant potential, since identifying and evaluating customer value can largely determine the communication strategy of individual automobile dealers. The aim of this article is to evaluate the applicability of the concept of values in connection with customer perception. The changes in company´s approach to communication towards the customers should be taken into consideration to increase its competitiveness.
Název v anglickém jazyce
Customers´ Perception of Value in the Context of Value Co-creation Concept: A Pilot Study
Popis výsledku anglicky
A dynamic competitive environment requires strategic thinking and it is essential for a company competitiveness that its development goes entirely to the logic of creating value for the customer. In this context, the article demonstrates the results of a pilot study of customer value perception in the automotive sector. From the perspective of companies, this represents a significant potential, since identifying and evaluating customer value can largely determine the communication strategy of individual automobile dealers. The aim of this article is to evaluate the applicability of the concept of values in connection with customer perception. The changes in company´s approach to communication towards the customers should be taken into consideration to increase its competitiveness.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TL02000215" target="_blank" >TL02000215: Digitální transformace pro inovace obchodních modelů v malých a středních podnicích v České Republice</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů