Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Perceived Customer Value Assessment in the B2B Market in Products Intended for Production Consumption

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25310%2F14%3A39898182" target="_blank" >RIV/00216275:25310/14:39898182 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Perceived Customer Value Assessment in the B2B Market in Products Intended for Production Consumption

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The general consensus is that the customer value has become a key tool for gaining a competitive advantage and for economic growth of companies and an important dimension determining the efficiency of a company from the point of view of its customers, too. This requires assessment of the level of the customer value. Although the customer value appears in each marketing textbook, the problem of measuring the customer value still has not enjoyed the appropriate attention. This paper deals with adaptationof diagnostic approaches to customer value assessment for the conditions of chemical products intended for consumption in manufacturing. It characterizes the essence of diagnostic approach to customer value assessment using the method of the Customer Value Audit (CVA). The paper then presents the outcomes of primary qualitative research conducted in April 2014 by surveys of the perception of the importance and actual level of individual attributes of an offer and services provided by ind

  • Název v anglickém jazyce

    Perceived Customer Value Assessment in the B2B Market in Products Intended for Production Consumption

  • Popis výsledku anglicky

    The general consensus is that the customer value has become a key tool for gaining a competitive advantage and for economic growth of companies and an important dimension determining the efficiency of a company from the point of view of its customers, too. This requires assessment of the level of the customer value. Although the customer value appears in each marketing textbook, the problem of measuring the customer value still has not enjoyed the appropriate attention. This paper deals with adaptationof diagnostic approaches to customer value assessment for the conditions of chemical products intended for consumption in manufacturing. It characterizes the essence of diagnostic approach to customer value assessment using the method of the Customer Value Audit (CVA). The paper then presents the outcomes of primary qualitative research conducted in April 2014 by surveys of the perception of the importance and actual level of individual attributes of an offer and services provided by ind

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP403%2F12%2F1279" target="_blank" >GAP403/12/1279: Nástroje posilování dlouhodobých vztahů se zákazníky na bázi integrace a spolupráce subjektů hodnotové sítě</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    SGEM Conference on Political Sciences, Law, Finance, Economics and Tourism, Conference proceedings, Volume III, "Economics and Tourism"

  • ISBN

    978-619-7105-27-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    389-398

  • Název nakladatele

    SGEM

  • Místo vydání

    Sofia

  • Místo konání akce

    Albena

  • Datum konání akce

    3. 9. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku