Perceived Customer Value Assessment in the B2B Market in Products Intended for Production Consumption
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25310%2F14%3A39898182" target="_blank" >RIV/00216275:25310/14:39898182 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Perceived Customer Value Assessment in the B2B Market in Products Intended for Production Consumption
Popis výsledku v původním jazyce
The general consensus is that the customer value has become a key tool for gaining a competitive advantage and for economic growth of companies and an important dimension determining the efficiency of a company from the point of view of its customers, too. This requires assessment of the level of the customer value. Although the customer value appears in each marketing textbook, the problem of measuring the customer value still has not enjoyed the appropriate attention. This paper deals with adaptationof diagnostic approaches to customer value assessment for the conditions of chemical products intended for consumption in manufacturing. It characterizes the essence of diagnostic approach to customer value assessment using the method of the Customer Value Audit (CVA). The paper then presents the outcomes of primary qualitative research conducted in April 2014 by surveys of the perception of the importance and actual level of individual attributes of an offer and services provided by ind
Název v anglickém jazyce
Perceived Customer Value Assessment in the B2B Market in Products Intended for Production Consumption
Popis výsledku anglicky
The general consensus is that the customer value has become a key tool for gaining a competitive advantage and for economic growth of companies and an important dimension determining the efficiency of a company from the point of view of its customers, too. This requires assessment of the level of the customer value. Although the customer value appears in each marketing textbook, the problem of measuring the customer value still has not enjoyed the appropriate attention. This paper deals with adaptationof diagnostic approaches to customer value assessment for the conditions of chemical products intended for consumption in manufacturing. It characterizes the essence of diagnostic approach to customer value assessment using the method of the Customer Value Audit (CVA). The paper then presents the outcomes of primary qualitative research conducted in April 2014 by surveys of the perception of the importance and actual level of individual attributes of an offer and services provided by ind
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP403%2F12%2F1279" target="_blank" >GAP403/12/1279: Nástroje posilování dlouhodobých vztahů se zákazníky na bázi integrace a spolupráce subjektů hodnotové sítě</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
SGEM Conference on Political Sciences, Law, Finance, Economics and Tourism, Conference proceedings, Volume III, "Economics and Tourism"
ISBN
978-619-7105-27-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
389-398
Název nakladatele
SGEM
Místo vydání
Sofia
Místo konání akce
Albena
Datum konání akce
3. 9. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—