Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Diferenciace péče o zákazníky ve vybraných češných podnicích.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25310%2F07%3A00005921" target="_blank" >RIV/00216275:25310/07:00005921 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Differentiation of Care about Customers in Selected Czech Enterprises.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of this article is to summarize the results of qualitative research which was focused to assess the use of particular types of marketing strategies in selected Czech enterprises and exploitation of different marketing tools for differentiated care about customers. This qualitative research was done in selected business areas by University of Pardubice by method of individual depth interview in last year. The survey was done in 58 business areas in both B-to-B and B-to-C markets. The research showed that the companies operating on B2C markets apply mostly strategy of targeting to market segments or to market sub-segments. All selected companies operating on B2B markets apply CRM strategy individualised care about single customers according to their needs on the basis of actual and strategic customer?s value to a company and length of relationship. The way of care about these groups of customers differs in manner of contact with customers, promptitude in order fulfilment and deli

  • Název v anglickém jazyce

    Differentiation of Care about Customers in Selected Czech Enterprises.

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this article is to summarize the results of qualitative research which was focused to assess the use of particular types of marketing strategies in selected Czech enterprises and exploitation of different marketing tools for differentiated care about customers. This qualitative research was done in selected business areas by University of Pardubice by method of individual depth interview in last year. The survey was done in 58 business areas in both B-to-B and B-to-C markets. The research showed that the companies operating on B2C markets apply mostly strategy of targeting to market segments or to market sub-segments. All selected companies operating on B2B markets apply CRM strategy individualised care about single customers according to their needs on the basis of actual and strategic customer?s value to a company and length of relationship. The way of care about these groups of customers differs in manner of contact with customers, promptitude in order fulfilment and deli

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA402%2F06%2F0577" target="_blank" >GA402/06/0577: Zvyšování výkonnosti podniků prostřednictvím diferencovaného řízení vztahů se zákazníky na bázi jejich aktuální a potenciální hodnoty pro podnik</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Economics and Management

  • ISSN

    1822-6515

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    12

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    LT - Litevská republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    424-431

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus