Diferenciace péče o zákazníky ve vybraných češných podnicích.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25310%2F07%3A00005921" target="_blank" >RIV/00216275:25310/07:00005921 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Differentiation of Care about Customers in Selected Czech Enterprises.
Popis výsledku v původním jazyce
The aim of this article is to summarize the results of qualitative research which was focused to assess the use of particular types of marketing strategies in selected Czech enterprises and exploitation of different marketing tools for differentiated care about customers. This qualitative research was done in selected business areas by University of Pardubice by method of individual depth interview in last year. The survey was done in 58 business areas in both B-to-B and B-to-C markets. The research showed that the companies operating on B2C markets apply mostly strategy of targeting to market segments or to market sub-segments. All selected companies operating on B2B markets apply CRM strategy individualised care about single customers according to their needs on the basis of actual and strategic customer?s value to a company and length of relationship. The way of care about these groups of customers differs in manner of contact with customers, promptitude in order fulfilment and deli
Název v anglickém jazyce
Differentiation of Care about Customers in Selected Czech Enterprises.
Popis výsledku anglicky
The aim of this article is to summarize the results of qualitative research which was focused to assess the use of particular types of marketing strategies in selected Czech enterprises and exploitation of different marketing tools for differentiated care about customers. This qualitative research was done in selected business areas by University of Pardubice by method of individual depth interview in last year. The survey was done in 58 business areas in both B-to-B and B-to-C markets. The research showed that the companies operating on B2C markets apply mostly strategy of targeting to market segments or to market sub-segments. All selected companies operating on B2B markets apply CRM strategy individualised care about single customers according to their needs on the basis of actual and strategic customer?s value to a company and length of relationship. The way of care about these groups of customers differs in manner of contact with customers, promptitude in order fulfilment and deli
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA402%2F06%2F0577" target="_blank" >GA402/06/0577: Zvyšování výkonnosti podniků prostřednictvím diferencovaného řízení vztahů se zákazníky na bázi jejich aktuální a potenciální hodnoty pro podnik</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Economics and Management
ISSN
1822-6515
e-ISSN
—
Svazek periodika
12
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
LT - Litevská republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
424-431
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—