Jak vytvářet znalostní systém pro hodnotový managemnet
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25310%2F08%3A00007725" target="_blank" >RIV/00216275:25310/08:00007725 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
How to Create Knowledge System for Value-Based Management.
Popis výsledku v původním jazyce
This paper deals with creation of knowledge system for a unique customer value creation and delivery at applying CRM strategy differentiated according to both customer needs and wants and a customer value to a company. It defines a process of general analysis of market environment, a detail analysis of customers, their segmentation according to their needs and consumer behaviour, analysis of competitors and analysis and evaluation of conditions at single target markets and at single customers. It showsthat this way of dynamic strategic marketing analysis is a base for value-based management and leads to discovery of latent customer needs and wants and increasing of delivered customer value.
Název v anglickém jazyce
How to Create Knowledge System for Value-Based Management.
Popis výsledku anglicky
This paper deals with creation of knowledge system for a unique customer value creation and delivery at applying CRM strategy differentiated according to both customer needs and wants and a customer value to a company. It defines a process of general analysis of market environment, a detail analysis of customers, their segmentation according to their needs and consumer behaviour, analysis of competitors and analysis and evaluation of conditions at single target markets and at single customers. It showsthat this way of dynamic strategic marketing analysis is a base for value-based management and leads to discovery of latent customer needs and wants and increasing of delivered customer value.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA402%2F06%2F0577" target="_blank" >GA402/06/0577: Zvyšování výkonnosti podniků prostřednictvím diferencovaného řízení vztahů se zákazníky na bázi jejich aktuální a potenciální hodnoty pro podnik</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
KSI Transactions on Knowledge Society
ISSN
1313-4787
e-ISSN
—
Svazek periodika
3
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
BG - Bulharská republika
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—