Packaging Replenishment as a Tool of Benefits Creation
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25310%2F12%3A39895369" target="_blank" >RIV/00216275:25310/12:39895369 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Packaging Replenishment as a Tool of Benefits Creation
Popis výsledku v původním jazyce
The primary purpose and objective of building value chains or networks is to achieve greater business efficiency by creating such benefits that are not attainable without cooperation of the partners. These benefits may arise from cooperative implementation of various business activities and also in various parts of the value chain, or network. One of these activities is creating a packaging design and managing material flow of packages. If a network is correctly identified of stakeholders who would participate in the activity and if the activity is carried out so as to contribute to the creation of value not only for direct customers but for customers throughout the chain, not only the transaction benefits but also the strategic benefits may be created. This paper deals mainly with how cooperation should take place between members of the value chain, or network, so that packaging management becomes a tool to create benefits for all members of the network.
Název v anglickém jazyce
Packaging Replenishment as a Tool of Benefits Creation
Popis výsledku anglicky
The primary purpose and objective of building value chains or networks is to achieve greater business efficiency by creating such benefits that are not attainable without cooperation of the partners. These benefits may arise from cooperative implementation of various business activities and also in various parts of the value chain, or network. One of these activities is creating a packaging design and managing material flow of packages. If a network is correctly identified of stakeholders who would participate in the activity and if the activity is carried out so as to contribute to the creation of value not only for direct customers but for customers throughout the chain, not only the transaction benefits but also the strategic benefits may be created. This paper deals mainly with how cooperation should take place between members of the value chain, or network, so that packaging management becomes a tool to create benefits for all members of the network.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP403%2F12%2F1279" target="_blank" >GAP403/12/1279: Nástroje posilování dlouhodobých vztahů se zákazníky na bázi integrace a spolupráce subjektů hodnotové sítě</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Recent Researches in Business and Economics
ISBN
978-1-61804-102-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
134-139
Název nakladatele
WSEAS Press
Místo vydání
Atény
Místo konání akce
Porto
Datum konání akce
1. 7. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—