Importance of promoting sales in electronic shops for B2C customers
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25310%2F13%3A39897084" target="_blank" >RIV/00216275:25310/13:39897084 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Importance of promoting sales in electronic shops for B2C customers
Popis výsledku v původním jazyce
The article deals with sales promotion in electronic shops. As one of the methods of marketing communications, sales promotion is a dynamically developing area. For e-shops, it is a key part of their marketing communications in an environment of increasing competition, where the volume of purchases over the Internet may be increasing, but at the same time, however, this fact is attracting more and more businesses and individuals to establish e-shops. Moreover, the development of information and mobile technologies and changes in customer behavior makes the forms of sales promotion acquire new forms. This situation has not been satisfactorily mapped in the literature yet. The article therefore aims to provide a comprehensive overview of forms of sales promotion, usable in electronic shops, and thereby create a starting point for the subsequent implementation of qualitative and quantitative researches aimed at increasing the effectiveness of sales promotion.
Název v anglickém jazyce
Importance of promoting sales in electronic shops for B2C customers
Popis výsledku anglicky
The article deals with sales promotion in electronic shops. As one of the methods of marketing communications, sales promotion is a dynamically developing area. For e-shops, it is a key part of their marketing communications in an environment of increasing competition, where the volume of purchases over the Internet may be increasing, but at the same time, however, this fact is attracting more and more businesses and individuals to establish e-shops. Moreover, the development of information and mobile technologies and changes in customer behavior makes the forms of sales promotion acquire new forms. This situation has not been satisfactorily mapped in the literature yet. The article therefore aims to provide a comprehensive overview of forms of sales promotion, usable in electronic shops, and thereby create a starting point for the subsequent implementation of qualitative and quantitative researches aimed at increasing the effectiveness of sales promotion.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP403%2F12%2F1279" target="_blank" >GAP403/12/1279: Nástroje posilování dlouhodobých vztahů se zákazníky na bázi integrace a spolupráce subjektů hodnotové sítě</a><br>
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Acta academica karviniensia
ISSN
1212-415X
e-ISSN
—
Svazek periodika
XIII
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
92-101
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—