Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Importance of promoting sales in electronic shops for B2C customers

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25310%2F13%3A39897084" target="_blank" >RIV/00216275:25310/13:39897084 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Importance of promoting sales in electronic shops for B2C customers

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article deals with sales promotion in electronic shops. As one of the methods of marketing communications, sales promotion is a dynamically developing area. For e-shops, it is a key part of their marketing communications in an environment of increasing competition, where the volume of purchases over the Internet may be increasing, but at the same time, however, this fact is attracting more and more businesses and individuals to establish e-shops. Moreover, the development of information and mobile technologies and changes in customer behavior makes the forms of sales promotion acquire new forms. This situation has not been satisfactorily mapped in the literature yet. The article therefore aims to provide a comprehensive overview of forms of sales promotion, usable in electronic shops, and thereby create a starting point for the subsequent implementation of qualitative and quantitative researches aimed at increasing the effectiveness of sales promotion.

  • Název v anglickém jazyce

    Importance of promoting sales in electronic shops for B2C customers

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with sales promotion in electronic shops. As one of the methods of marketing communications, sales promotion is a dynamically developing area. For e-shops, it is a key part of their marketing communications in an environment of increasing competition, where the volume of purchases over the Internet may be increasing, but at the same time, however, this fact is attracting more and more businesses and individuals to establish e-shops. Moreover, the development of information and mobile technologies and changes in customer behavior makes the forms of sales promotion acquire new forms. This situation has not been satisfactorily mapped in the literature yet. The article therefore aims to provide a comprehensive overview of forms of sales promotion, usable in electronic shops, and thereby create a starting point for the subsequent implementation of qualitative and quantitative researches aimed at increasing the effectiveness of sales promotion.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP403%2F12%2F1279" target="_blank" >GAP403/12/1279: Nástroje posilování dlouhodobých vztahů se zákazníky na bázi integrace a spolupráce subjektů hodnotové sítě</a><br>

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta academica karviniensia

  • ISSN

    1212-415X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    XIII

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    92-101

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus