Evaluation of Supplier Performance from the Perspective of Customers by their Attitudes
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25310%2F14%3A39898184" target="_blank" >RIV/00216275:25310/14:39898184 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.4028/www.scientific.net/AMM.708.39" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.4028/www.scientific.net/AMM.708.39</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.4028/www.scientific.net/AMM.708.39" target="_blank" >10.4028/www.scientific.net/AMM.708.39</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Evaluation of Supplier Performance from the Perspective of Customers by their Attitudes
Popis výsledku v původním jazyce
Current approaches to supplier evaluation from the perspective of customers mainly consist in the evaluation of the perceived quality of parameters of supply and services of each supplier. So far, less attention in the evaluation of suppliers from the perspective of customers has been paid to the consequences of delivering value to customers, namely to the impact of the value delivered to customers on the attitudes of individual customers, their purchase intentions and their future purchase behavior. The article presents the basic features of the methodology of supplier evaluation focused on stages of customer readiness for future purchases from suppliers and results of primary research into this evaluation among purchasers of selected products determined for production consumption.
Název v anglickém jazyce
Evaluation of Supplier Performance from the Perspective of Customers by their Attitudes
Popis výsledku anglicky
Current approaches to supplier evaluation from the perspective of customers mainly consist in the evaluation of the perceived quality of parameters of supply and services of each supplier. So far, less attention in the evaluation of suppliers from the perspective of customers has been paid to the consequences of delivering value to customers, namely to the impact of the value delivered to customers on the attitudes of individual customers, their purchase intentions and their future purchase behavior. The article presents the basic features of the methodology of supplier evaluation focused on stages of customer readiness for future purchases from suppliers and results of primary research into this evaluation among purchasers of selected products determined for production consumption.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP403%2F12%2F1279" target="_blank" >GAP403/12/1279: Nástroje posilování dlouhodobých vztahů se zákazníky na bázi integrace a spolupráce subjektů hodnotové sítě</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Logistics Development
ISBN
978-3-03835-347-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
39-46
Název nakladatele
Trans Tech Publications
Místo vydání
Zürich - Uetikon
Místo konání akce
Podbanské
Datum konání akce
23. 9. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—