Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Evaluation of Supplier Performance from the Perspective of Customers by their Attitudes

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25310%2F14%3A39898184" target="_blank" >RIV/00216275:25310/14:39898184 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.4028/www.scientific.net/AMM.708.39" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.4028/www.scientific.net/AMM.708.39</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.4028/www.scientific.net/AMM.708.39" target="_blank" >10.4028/www.scientific.net/AMM.708.39</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Evaluation of Supplier Performance from the Perspective of Customers by their Attitudes

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Current approaches to supplier evaluation from the perspective of customers mainly consist in the evaluation of the perceived quality of parameters of supply and services of each supplier. So far, less attention in the evaluation of suppliers from the perspective of customers has been paid to the consequences of delivering value to customers, namely to the impact of the value delivered to customers on the attitudes of individual customers, their purchase intentions and their future purchase behavior. The article presents the basic features of the methodology of supplier evaluation focused on stages of customer readiness for future purchases from suppliers and results of primary research into this evaluation among purchasers of selected products determined for production consumption.

  • Název v anglickém jazyce

    Evaluation of Supplier Performance from the Perspective of Customers by their Attitudes

  • Popis výsledku anglicky

    Current approaches to supplier evaluation from the perspective of customers mainly consist in the evaluation of the perceived quality of parameters of supply and services of each supplier. So far, less attention in the evaluation of suppliers from the perspective of customers has been paid to the consequences of delivering value to customers, namely to the impact of the value delivered to customers on the attitudes of individual customers, their purchase intentions and their future purchase behavior. The article presents the basic features of the methodology of supplier evaluation focused on stages of customer readiness for future purchases from suppliers and results of primary research into this evaluation among purchasers of selected products determined for production consumption.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP403%2F12%2F1279" target="_blank" >GAP403/12/1279: Nástroje posilování dlouhodobých vztahů se zákazníky na bázi integrace a spolupráce subjektů hodnotové sítě</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Logistics Development

  • ISBN

    978-3-03835-347-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    39-46

  • Název nakladatele

    Trans Tech Publications

  • Místo vydání

    Zürich - Uetikon

  • Místo konání akce

    Podbanské

  • Datum konání akce

    23. 9. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku