Customer service quality in B2B market from the buyer´s perspective
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25310%2F18%3A39912698" target="_blank" >RIV/00216275:25310/18:39912698 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://doi.org/10.3846/bm.2018.40" target="_blank" >https://doi.org/10.3846/bm.2018.40</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.3846/bm.2018.40" target="_blank" >10.3846/bm.2018.40</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Customer service quality in B2B market from the buyer´s perspective
Popis výsledku v původním jazyce
The importance of services for companies is significant and still increasing. Customers expect fulfilment of their requirements concerning not only the product, but also the quality of services relating to this product. The core of competitiveness is thus moving from the product itself to the supplier abilities created by the entire supply system with a dynamic structure. Therefore, it is necessary to understand the specific needs of each single customer concerning services within the entire supply system. On the basis of a comparison of the outcomes of a targeted literature review and an analysis of evaluation of the service quality by the customers purchasing products of a selected company, the paper identifies the deciding parameters and methods of customer service quality assessment in the B2B market from the buyer’s perspective.
Název v anglickém jazyce
Customer service quality in B2B market from the buyer´s perspective
Popis výsledku anglicky
The importance of services for companies is significant and still increasing. Customers expect fulfilment of their requirements concerning not only the product, but also the quality of services relating to this product. The core of competitiveness is thus moving from the product itself to the supplier abilities created by the entire supply system with a dynamic structure. Therefore, it is necessary to understand the specific needs of each single customer concerning services within the entire supply system. On the basis of a comparison of the outcomes of a targeted literature review and an analysis of evaluation of the service quality by the customers purchasing products of a selected company, the paper identifies the deciding parameters and methods of customer service quality assessment in the B2B market from the buyer’s perspective.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Business and Management 2018
ISBN
978-609-476-119-5
ISSN
2029-4441
e-ISSN
2029-929X
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
362-370
Název nakladatele
VGTU Publishing House Technika
Místo vydání
Vilnius
Místo konání akce
Vilnius
Datum konání akce
3. 5. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000540887300040