Prospěšnost nástrojů integrace výrobců chemických produktů se zákazníky pro posilování vzájemných vztahů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25310%2F17%3A39910799" target="_blank" >RIV/00216275:25310/17:39910799 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Prospěšnost nástrojů integrace výrobců chemických produktů se zákazníky pro posilování vzájemných vztahů
Popis výsledku v původním jazyce
Globalizace trhů a sílící konkurence ve všech odvětvích, chemický průmysl nevyjímaje, vyžaduje spolupráci a integraci všech subjektů hodnotové sítě, zejména výrobců s odběrateli, zpracovávajícími nebo užívajícími dodané produkty. Článek shrnuje teoretická východiska a výsledky výzkumu, týkajících se významu a forem propojení subjektů hodnotové sítě při posilování vzájemných vztahů, zvláště mezi výrobci a odběrateli na průmyslových trzích s produkty určenými pro navazující výrobu. Výzkum ukázal, že pro posilování vzájemných vztahů s dodavateli považují zpracovatelé chemických produktů za velmi prospěšný společný výzkum a vývoj výrobků a technologií, jejich testování u odběratele, společné přizpůsobování technologií u odběratele dodávaným produktům, pomoc dodavatele při modernizaci provozů odběratele a aplikační servis při zpracování produktů odběratele. Cenné je pro ně rovněž sdílení takticko-operativních obchodních informací, a to o vyrobeném množství produktů a jejich zásobách určených pro potřeby odběratele a stavu vyřizování objednávek oběma partnery. Naopak odmítají sdílení informací o trzích odběratele a spolupráci při jejich obsluze. Výzkum tedy ukázal, že v chemickém průmyslu v ČR zatím není marketing vztahů rozvinut v takové míře, jak vyžaduje náročnost tržního prostředí.
Název v anglickém jazyce
Beneficial Effect of Tools for Cooperation and Integration between Chemical Companies and their Customers for Mutual Relationships Strengthening
Popis výsledku anglicky
The market globalization and the increasing intensity of competition lead, in the chemical industry, to integration of value network subjects and their deeper technological, information, and business bonds, often resulting in proprietary interconnection. The paper summarizes the theoretical background and research results relating to the significance and forms of interconnection of value network subjects within strengthening mutual relationships, particularly between producers and customers on industrial markets with products intended for manufacturing consumption. The research showed that lots of activities and forms of interconnection are greatly beneficial for purchasers of chemical products. They are common product research and development, common product testing at the customer’s premises, and provision of the product usage/processing know-how, sharing information on the development of the industry and the market conditions between suppliers and their customers, sharing on-line information systems for monitoring the order settlement status, participation of the supplier in modernization of the customer’s operations. Unbeneficial for them is cooperation producers with customers during realization of customer’s production. Relationship marketing is not highly developed in chemical industry in the Czech Republic in contemporary heavy market environment.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Chemické listy
ISSN
0009-2770
e-ISSN
—
Svazek periodika
111
Číslo periodika v rámci svazku
6
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
404-409
Kód UT WoS článku
000410766200009
EID výsledku v databázi Scopus
—