Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Rozbor emisí z letecké dopravy dle posuzování životního cyklu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25310%2F17%3A39911389" target="_blank" >RIV/00216275:25310/17:39911389 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216275:25410/17:39911389

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Rozbor emisí z letecké dopravy dle posuzování životního cyklu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Vlivy letecké dopravy na klima souvisí především s emisemi oxidu uhličitého, oxidů dusíku a vodní páry vypouštěnými motory letadel ve vyšších nadmořských výškách. Z těchto skleníkových plynů zaslouží nejvíce pozornosti CO2, protože je zodpovědný cca za 70 % skleníkových emisí z leteckých motorů, zatímco H2O má podíl menší než 30 %. Oxidy dusíku vznikají v nižších koncentracích a zaujímají spolu s dalšími plyny podíl méně než 1% celkových emisí motorů. V této oblasti bylo dosaženo významného pokroku, nicméně rychlý nárůst přepravních objemů tohoto odvětví může významně navýšit objem produkovaných emisí skleníkových plynů, a to navzdory zlepšení v efektivnosti využití leteckých pohonných hmot. Předkládaná studie se zabývá rozborem produkce emisí z letecké dopravy pomocí metody posuzování životního cyklu (LCA).

  • Název v anglickém jazyce

    Analysis of air traffic emissions according to life cycle assessment

  • Popis výsledku anglicky

    Climate impact of aviation is mainly related to emissions of carbon dioxide, nitrogen oxides and water vapor emitted by aircraft engines at higher altitudes. Of these greenhouse gases, it deserves the most CO2 attention, because it takes about 70% of greenhouse emissions from aviation engines, while H2O has a share of less than 30%. Nitrogen oxides are formed at lower concentrations and takes less than 1% of total engine emissions, together with other gases. Significant progress has been made in this area, however, the rapid increase in transport volumes in this sector can significantly increase the volume of greenhouse gas emissions produced, despite improvements in the efficiency of aviation fuel use. The present study deals with the analysis of aviation emissions production using the Life Cycle Assessment (LCA) method.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20704 - Energy and fuels

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Chemické listy

  • ISSN

    0009-2770

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    111

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    "275 "- 281

  • Kód UT WoS článku

    000410652000009

  • EID výsledku v databázi Scopus