Rozbor emisí z letecké dopravy dle posuzování životního cyklu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25310%2F17%3A39911389" target="_blank" >RIV/00216275:25310/17:39911389 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216275:25410/17:39911389
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Rozbor emisí z letecké dopravy dle posuzování životního cyklu
Popis výsledku v původním jazyce
Vlivy letecké dopravy na klima souvisí především s emisemi oxidu uhličitého, oxidů dusíku a vodní páry vypouštěnými motory letadel ve vyšších nadmořských výškách. Z těchto skleníkových plynů zaslouží nejvíce pozornosti CO2, protože je zodpovědný cca za 70 % skleníkových emisí z leteckých motorů, zatímco H2O má podíl menší než 30 %. Oxidy dusíku vznikají v nižších koncentracích a zaujímají spolu s dalšími plyny podíl méně než 1% celkových emisí motorů. V této oblasti bylo dosaženo významného pokroku, nicméně rychlý nárůst přepravních objemů tohoto odvětví může významně navýšit objem produkovaných emisí skleníkových plynů, a to navzdory zlepšení v efektivnosti využití leteckých pohonných hmot. Předkládaná studie se zabývá rozborem produkce emisí z letecké dopravy pomocí metody posuzování životního cyklu (LCA).
Název v anglickém jazyce
Analysis of air traffic emissions according to life cycle assessment
Popis výsledku anglicky
Climate impact of aviation is mainly related to emissions of carbon dioxide, nitrogen oxides and water vapor emitted by aircraft engines at higher altitudes. Of these greenhouse gases, it deserves the most CO2 attention, because it takes about 70% of greenhouse emissions from aviation engines, while H2O has a share of less than 30%. Nitrogen oxides are formed at lower concentrations and takes less than 1% of total engine emissions, together with other gases. Significant progress has been made in this area, however, the rapid increase in transport volumes in this sector can significantly increase the volume of greenhouse gas emissions produced, despite improvements in the efficiency of aviation fuel use. The present study deals with the analysis of aviation emissions production using the Life Cycle Assessment (LCA) method.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
20704 - Energy and fuels
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Chemické listy
ISSN
0009-2770
e-ISSN
—
Svazek periodika
111
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
"275 "- 281
Kód UT WoS článku
000410652000009
EID výsledku v databázi Scopus
—