Assessment of provided service quality in B2B market from the manufacturer´s perspective
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25310%2F19%3A39913320" target="_blank" >RIV/00216275:25310/19:39913320 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://hdl.handle.net/10195/74691" target="_blank" >https://hdl.handle.net/10195/74691</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Assessment of provided service quality in B2B market from the manufacturer´s perspective
Popis výsledku v původním jazyce
The quality of provided services relating to the product is considered one of the most important elements of development and sustaining effective and successful relationships within supply systems and a key factor of corporate competitiveness in the B2B market. The paper deals with targeted literature review that is focused on current concept of customer services mainly in B2B market, as well as on the interpretation and definition of service quality and on the way of its assessment using INDSERV tool. On the basis of a comparison of the outcomes of a targeted literature review and an analysis of creation of supplier’s assessment by the a selected manufacturer of non-woven textiles for the automotive industry, the paper identifies the deciding criterions used for assessing service quality provided by suppliers from a manufacture´s perspective.
Název v anglickém jazyce
Assessment of provided service quality in B2B market from the manufacturer´s perspective
Popis výsledku anglicky
The quality of provided services relating to the product is considered one of the most important elements of development and sustaining effective and successful relationships within supply systems and a key factor of corporate competitiveness in the B2B market. The paper deals with targeted literature review that is focused on current concept of customer services mainly in B2B market, as well as on the interpretation and definition of service quality and on the way of its assessment using INDSERV tool. On the basis of a comparison of the outcomes of a targeted literature review and an analysis of creation of supplier’s assessment by the a selected manufacturer of non-woven textiles for the automotive industry, the paper identifies the deciding criterions used for assessing service quality provided by suppliers from a manufacture´s perspective.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
CLC 2018 - Conference Proceedings
ISBN
978-80-87294-88-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
890-895
Název nakladatele
TANGER, spol. s r.o.
Místo vydání
Ostrava
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
3. 12. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000563511600136