Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Web-based CSR communication in post-communist countries

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25310%2F19%3A39914227" target="_blank" >RIV/00216275:25310/19:39914227 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/13504851.2018.1508866" target="_blank" >https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/13504851.2018.1508866</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/13504851.2018.1508866" target="_blank" >10.1080/13504851.2018.1508866</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Web-based CSR communication in post-communist countries

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In this survey, we investigate the level of web-based CSR communication in selected post-communist countries. Our objective was to identify, analyse and evaluate the scope of web-based CSR communication and the structure of CSR activities communicated by the TOP 100 companies based in the Czech Republic and Ukraine. On the basis of content analysis of the websites of the 100 most important companies (according to level of revenue) based in each of these countries, we can state that the level of their web-based CSR communication is comparable. It does however correspond to the generally low level of CSR communication in post-communist countries. Apart from corporate websites, another popular channel of communication is social networks, in particular Facebook. As far as the scope of CSR activities communicated is concerned, companies based in the Czech Republic communicate an average of 19 and companies based in Ukraine communicate an average of 18 of the 39 monitored activities. TOP 100 companies operating in these countries communicate economic and environmental responsibility activities in the greatest scope and on the contrary, ethical responsibility activities the least.

  • Název v anglickém jazyce

    Web-based CSR communication in post-communist countries

  • Popis výsledku anglicky

    In this survey, we investigate the level of web-based CSR communication in selected post-communist countries. Our objective was to identify, analyse and evaluate the scope of web-based CSR communication and the structure of CSR activities communicated by the TOP 100 companies based in the Czech Republic and Ukraine. On the basis of content analysis of the websites of the 100 most important companies (according to level of revenue) based in each of these countries, we can state that the level of their web-based CSR communication is comparable. It does however correspond to the generally low level of CSR communication in post-communist countries. Apart from corporate websites, another popular channel of communication is social networks, in particular Facebook. As far as the scope of CSR activities communicated is concerned, companies based in the Czech Republic communicate an average of 19 and companies based in Ukraine communicate an average of 18 of the 39 monitored activities. TOP 100 companies operating in these countries communicate economic and environmental responsibility activities in the greatest scope and on the contrary, ethical responsibility activities the least.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Applied Economics Letters

  • ISSN

    1350-4851

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    26

  • Číslo periodika v rámci svazku

    10

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    866-871

  • Kód UT WoS článku

    000461701400014

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85051990495