KRITÉRIA HODNOCENÍ REPUTACE CHEMICKÝCH PRŮMYSLOVÝCH PODNIKŮ V OČÍCH ZÁKAZNÍKŮ
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25310%2F20%3A39916518" target="_blank" >RIV/00216275:25310/20:39916518 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://chemicke-listy.cz/ojs3/index.php/chemicke-listy/article/view/3674/3611" target="_blank" >http://chemicke-listy.cz/ojs3/index.php/chemicke-listy/article/view/3674/3611</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
KRITÉRIA HODNOCENÍ REPUTACE CHEMICKÝCH PRŮMYSLOVÝCH PODNIKŮ V OČÍCH ZÁKAZNÍKŮ
Popis výsledku v původním jazyce
Článek je zaměřen na problematiku budování a měření reputace průmyslových podniků, a to specificky v očích jejich zákazníků. Je naznačeno, že problematika reputace podniku je velmi široké a dosud ne zcela teoreticky podchycené téma. Jsou představeny současné metody a techniky měření a hodnocení reputace podniků. Dané metody jsou podrobeny kritické analýze, ze které jasně vyplývá, že zatím neexistuje jednotná všeobecně uznávaná metoda pro hodnocení reputace podniků. Na základě studia literatury i vlastních výzkumů jsme přesvědčeni, že je třeba sledovat reputaci zvlášť pro různé skupiny stakeholderů s využitím specifických indikátorů reputace. Proto doporučujeme seznam kritérií vhodných pro sledování, hodnocení, ale i budování reputace průmyslových podniků specificky v očích zákazníků. Náš návrh jsme podložili výzkumem v chemických průmyslových podnicích. Věříme, že námi navržená kritéria jsou využitelná pro sledování i budování reputace podniku vůči zákazníkům, jak v chemických podnicích, tak s drobnými úpravami i v jiných průmyslových odvětvích.
Název v anglickém jazyce
Criteria for Assessing the Reputation of Chemical Companies in the Eyes of Customers
Popis výsledku anglicky
The paper focuses on the issue of building and measuring the reputation of industrial companies, specifically in the eyes of their customers. It is suggested that the issue of corporate reputation is a very broad and not yet theoretically covered topic. Current methods and techniques to measure and assess corporate reputation are presented. These methods are subject to critical analysis, which clearly shows that there has been no generally accepted method for assessing corporate reputation. Based on the study of literature and our own research, we are convinced that it is necessary to monitor reputation separately for different stakeholder groups using specific reputation indicators. That is why we recommend a list of criteria suitable for monitoring, assessing but also for building a reputation of industrial companies specifically in the eyes of customers. We supported our proposal with research in chemical industry. We believe that the criteria we propose can be used to monitor and build the reputation of companies in relation to customers, both in chemical companies and, with minor modifications, in other industries.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Chemické listy
ISSN
0009-2770
e-ISSN
—
Svazek periodika
114
Číslo periodika v rámci svazku
8
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
559-564
Kód UT WoS článku
000558763200008
EID výsledku v databázi Scopus
—