Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Importance of Company Reputation and its Customer-oriented Culture for Strengthening of Relationships with Customers on Industrial Market with Chemical Products

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25310%2F14%3A39898205" target="_blank" >RIV/00216275:25310/14:39898205 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.7250/eb.2014.022" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.7250/eb.2014.022</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.7250/eb.2014.022" target="_blank" >10.7250/eb.2014.022</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Importance of Company Reputation and its Customer-oriented Culture for Strengthening of Relationships with Customers on Industrial Market with Chemical Products

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper explains the nature of customer-oriented business culture and its various components, and summarize the results of quantitative marketing research among managers of selected chemical industry businesses in the Czech Republic focused on mappingof what is their perception of the usefulness of various aspects of the customer-oriented corporate culture, image and goodwill of the company for strengthening business relationships with customers and how they perceive their current level in their company and business units. The research showed that the customer-oriented corporate culture and the perceived reputation of the company are very important and beneficial for strengthening the relationship with customers, in particular: ? the long traditionand reputation of the company from the customer perspective, ? the democratic style of management in business-oriented companies, ? senior management involved in key negotiations with customers, ? a sophisticated system of regular contac

  • Název v anglickém jazyce

    Importance of Company Reputation and its Customer-oriented Culture for Strengthening of Relationships with Customers on Industrial Market with Chemical Products

  • Popis výsledku anglicky

    This paper explains the nature of customer-oriented business culture and its various components, and summarize the results of quantitative marketing research among managers of selected chemical industry businesses in the Czech Republic focused on mappingof what is their perception of the usefulness of various aspects of the customer-oriented corporate culture, image and goodwill of the company for strengthening business relationships with customers and how they perceive their current level in their company and business units. The research showed that the customer-oriented corporate culture and the perceived reputation of the company are very important and beneficial for strengthening the relationship with customers, in particular: ? the long traditionand reputation of the company from the customer perspective, ? the democratic style of management in business-oriented companies, ? senior management involved in key negotiations with customers, ? a sophisticated system of regular contac

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP403%2F12%2F1279" target="_blank" >GAP403/12/1279: Nástroje posilování dlouhodobých vztahů se zákazníky na bázi integrace a spolupráce subjektů hodnotové sítě</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    The Scientific Journal of Riga Technical University: Economics and Business

  • ISSN

    2256-0394

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    26

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    LV - Lotyšská republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    69-76

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus