Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Consumer Intention to Purchase Green Consumer Chemicals

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25310%2F21%3A39917397" target="_blank" >RIV/00216275:25310/21:39917397 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.researchgate.net/publication/353339504_Consumer_Intention_to_Purchase_Green_Consumer_Chemicals" target="_blank" >https://www.researchgate.net/publication/353339504_Consumer_Intention_to_Purchase_Green_Consumer_Chemicals</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3390/su13147992" target="_blank" >10.3390/su13147992</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Consumer Intention to Purchase Green Consumer Chemicals

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article deals with consumer behaviour when purchasing green products. It develops theoretical knowledge in the field of antecedents to purchase intention with a focus on the currently neglected consumer chemicals (detergents, cleaning agents and cosmetic products). Based on previous studies, antecedents of purchase intention for green consumer chemicals are identified and the significance of their influence is subsequently verified by empirical research. Confirmatory analysis is based on structural equation modelling of data obtained from a questionnaire survey conducted among 250 consumers. The empirical findings show that the main antecedents of green purchase intention in are environmental concern, green lifestyle and product knowledge. The influence of promotion and community can be regarded as weak to insignificant. The degree of influence of all investigated antecedents depends on the gender, age and level of education of consumers. Increasing the volume of purchasing green consumer chemicals will in particular require provision of more information to consumers to increase their awareness of environmental protection and green products.

  • Název v anglickém jazyce

    Consumer Intention to Purchase Green Consumer Chemicals

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with consumer behaviour when purchasing green products. It develops theoretical knowledge in the field of antecedents to purchase intention with a focus on the currently neglected consumer chemicals (detergents, cleaning agents and cosmetic products). Based on previous studies, antecedents of purchase intention for green consumer chemicals are identified and the significance of their influence is subsequently verified by empirical research. Confirmatory analysis is based on structural equation modelling of data obtained from a questionnaire survey conducted among 250 consumers. The empirical findings show that the main antecedents of green purchase intention in are environmental concern, green lifestyle and product knowledge. The influence of promotion and community can be regarded as weak to insignificant. The degree of influence of all investigated antecedents depends on the gender, age and level of education of consumers. Increasing the volume of purchasing green consumer chemicals will in particular require provision of more information to consumers to increase their awareness of environmental protection and green products.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Sustainability

  • ISSN

    2071-1050

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    13

  • Číslo periodika v rámci svazku

    14

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    7992

  • Kód UT WoS článku

    000677003400001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85111275993